غرس نهال در هنرستان کشاورزی ناحیه سه تبریز
غرس نهال در هنرستان کشاورزی ناحیه سه تبریز

به گزارش صدای آناک به نقل ازاداره اطلاع رسانی و روابط عمومی استان آذربایجان شرقی صبح امروز در مراسم متمرکز استانی که با حضور عبدالهی  مشاور مدیر کل، مدیرعامل سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز، دیگر مسئولین ارشد دستگاه های مرتبط و جمعی از همکاران و دانش آموزان، در هنرستان ناحیه ۳ تبریز چندین […]

به گزارش صدای آناک به نقل ازاداره اطلاع رسانی و روابط عمومی استان آذربایجان شرقی صبح امروز در مراسم متمرکز استانی که با حضور عبدالهی  مشاور مدیر کل، مدیرعامل سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز، دیگر مسئولین ارشد دستگاه های مرتبط و جمعی از همکاران و دانش آموزان، در هنرستان ناحیه ۳ تبریز چندین نهال مثمر غرس شد.

عبدالهی مشاور مدیر کل در حاشیه این مراسم  با اشاره به اهمیت درختکاری در کشور گفت: درخت مظهر زیبایی و حیات می باشد و از نعمتهای خدادادیست که بخش مهمی از نیاز انسان را مرتفع میسازد.

وی ادامه داد: در آموزه های دینی به امر کاشت درخت بسیار تاکید شده و‌ در همین راستا مقام معظم رهبری (مدظله العالی) همه ساله ضمن غرس درخت همگان را به انجام این فعل نیکو‌ ترغیب می نمایند.

وی در پایان با اشاره به اینکه روز درختکاری در بیش از ۳۳ کشور جهان گرامی داشته می شود گفت: در تلاشیم با برگزاری این برنامه ها و فعالیت های مختلف فرهنگ درختکاری را در نزد دانش آموزان گسترش دهیم.

همچنین در جریان این مراسم حسین زاده سرپرست آموزش پرورش ناحیه ۳ با بیان حدیثی شریف از امام علی(ع) که می فرمایند: هرکس درختی بکارد و آن درخت میوه دهد،خداوند متعال به اندازه میوه های آن درخت به او اجر می دهد، گفت: در روایات و آموزه های دینی تاکیدات بسیاری مبنی  بر انجام حسنات علی الخصوص کاشت درخت وجود دارد و برماست که در محتواهای تعلیم و تربیتی این موارد برجسته را بیان کنیم و از برکات عمل به این حسنات همگان را بهره مند سازیم .
وی افزود ما باید به کل مسئله محیط زیست مخصوصاً در کلان شهرها توجه کنیم و علاوه بر امروز که روز درختکاری است، هر روز را روز درختکاری بدانیم و تلاش کنیم به محیط زیست کمک کنیم.

وی در ادامه با قدردانی از همکاری های شهرداری در تهیه نهال برای مدارس گفت، مدیران مدارس ما در این زمینه بسیار علاقه مند به همکاری می باشند و‌ از این فرصت جهت سرسبز سازی فضاهای آموزشی بهره خواهند برد.