افتتاح اولین طرح نهضت ملی کشور در سال گذشته در شهرستان بستان آباد
افتتاح اولین طرح نهضت ملی کشور در سال گذشته در شهرستان بستان آباد

به گزارش خبرنگار صدای آناک،حجت الله سروری در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: مسئولیت بنیاد مسکن در طرح نهضت ملی مسکن نیز درساخت و تعیین تکلیف در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر قرار گرفته است. وی گفت: ۳۰۵ هزار مسکن روستایی در استان داریم که نیمی از آنها مقاوم سازی شده اند و کاهش […]

به گزارش خبرنگار صدای آناک،حجت الله سروری در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: مسئولیت بنیاد مسکن در طرح نهضت ملی مسکن نیز درساخت و تعیین تکلیف در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر قرار گرفته است.

وی گفت: ۳۰۵ هزار مسکن روستایی در استان داریم که نیمی از آنها مقاوم سازی شده اند و کاهش قابل توجه تلفات جانی زلزله‌ها در روستاها نشان از توفیق نظام در این حوزه دارد.

وی اظهار کرد: طرح مسکن ملی در شهرستان میانه به طور میانگین پیشرفت ۵۰ درصدی داشته و ۳۰۰ واحد در دست احداث است. 

سروری در مورد مقاوم سازی مسکن های روستایی گفت: پاسخگویی به ۳۵ هزار و ۴۱۷ استعلام و مراجعه روستاییان، صدور هفت هزار و ۸۲۷ سند روستایی و یک هزار ۷۳۴ سند شهری در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت را از اقدامات این بنیاد در سال گذشته اعلام کرد.

مدیرکل بنیادمسکن افزود: : تاکنون ۶۹ هزار نفر برای مسکن ملی در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر استان ثبت نام کرده‌اند که تاکنون ۹۰۰۰ نفر از آن‌ها واجد صلاحیت بودند.

وی در ادامه افزود: زمین برای ساخت تعداد ۳۸۰۰ واحد تامین شده که ۱۸۲۵ واحد از آن تعیین تکلیف شده است و ۲۹۰۰ نفر از آن‌ها نیز مبلغ ۴۰ میلیون تومان واریز کرده‌اند.

سروری گفت:  آسفالت ریزی بالای ۲۰۰ کیلومترکه با عرض شش متر در معابر روستاهای استان با مشارکت مردم انجام شد  که این رقم را به ۲۵۰ کیلومتر برسانیم.

وی در ادامه گفت:در خصوص طرح‌های هادی روستایی و  طرح‌های هادی در سال گذشته تعداد ۹۳۳ مورد طرح هادی در استان بازنگری شده و این فرایند در سالجاری نیز ادامه دارد.

سروری اظهار کرد: یک هزار واحد درحوزه مسکن شهری در استان در حال ساخت است که بنیاد مسکن تاکنون در حوزه مسکن شهری، ۱۴ واحد کتابخانه روستایی، ۹ مجتمع فرهنگی هنری و یک هزار و ۵۶۰ واحد مسکن برای محرومان احداث کرده است.

سروری در آخر از ثبت شعبات در جهت مسکن روستایی و سنددار کردن، و همکاری پارک مسکن و همچنین از استاندار محترم تشکر ویژه ای کرد.

خبرنگار سمیه امینی