۴۶ درصد از روستاهای اهر در طرح هادی
۴۶ درصد از روستاهای اهر در طرح هادی

به گزارش خبرنگار صدای آناک،هادی رحیمی در بازدید تور خبری با اصحاب رسانه ازروستاهای چشمه وزان، گرنگاه، بهل و انداب قدیم اظهار کرد: ما متولی طرح نهضت ملی مسکن هستیم ولی شهرهای زیر یکصد هزار نفری هستیم. تلاش ما در بنیادمسکن اهر این بود که در حوزه های دیگر اهر، از حوزه نهضت ملی به ما […]

به گزارش خبرنگار صدای آناک،هادی رحیمی در بازدید تور خبری با اصحاب رسانه ازروستاهای چشمه وزان، گرنگاه، بهل و انداب قدیم اظهار کرد: ما متولی طرح نهضت ملی مسکن هستیم ولی شهرهای زیر یکصد هزار نفری هستیم. تلاش ما در بنیادمسکن اهر این بود که در حوزه های دیگر اهر، از حوزه نهضت ملی به ما هم بدهند.

وی در مورد آمار مسکن روستایی گفت:که مسکن روستایی همان قانون نهضت ملی را تبعیت میکند که تسهیلات در مسکن روستایی ما خوشبختانه ۲۰ ساله با نرخ سود ۵ درصد بوده.

رحیمی در مورد بازسازی کل واحد روستایی افزود: تا این لحظه از زلزله ارسباران ۳۵۷۳ واحد مقام سازی شده و کل بهسازی که (همان وام های مقاوم سازی که ۲۰۰ میلیون تومن) ۴۲۰۰ واحد از این قسمت مقاوم سازی کردیم که میانگین استان ۵۰ درصد و سرجمع مقاوم سازی ۷۷۷۳ که تقسیم به ۸۰۰ واحد مسکن سرشماری به ۹۱ درصد بوده است و جزو سه شهرستان مقاوم سازی شده استان هستیم.

مدیربنیادمسکن اهر افزود: ۹ هزار و ۹۱۹ خانوار روستایی در روستاهای این شهرستان زندگی می کنند، که برای هشت هزار و ۷۵۰ مسکن روستایی سند مالکیت با همکاری ثبت اسناد این شهرستان صادر شده است.

وی در مورد فعالیت حوزه سند روستایی گفت: در سال گذشته تعداد کل سند صدور ما به ۸۷۵۰ بوده که سهمیه آن ۲۴۰ جلد است.

وی نیز از اجرای طرح هادی روستایی و آسفالت روستایی شهرستان اهر اظهار کرد: که مبلغ ۵۷میلیارد و ۱۸۳میلیون ریال اعتبار  در طرح هزینه شده است که از این اجرای طرح هادی ۵۳  روستا تشکیل شده و بالای ۲۰ خانوار با ۴۶ درصد اجرا شده است که با آمار کلی امسال ۱۰ روستا آسفالت سازی شده است.

وی در ادامه گفت: در طرح هادی ۱۱۵ روستا بالای ۲۰ خانوار با تعداد ۲۲ روستا نقشه برداری اولیه و در ۱۴ روستا طرح فاز بازبازنگری شده است.

رحیمی در مورد بازسازی واحد مسکونی و کل بهسازی گفت: طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی (با سهمیه ۱۵۰ فقره)به ۴۲۰۰ واحد مسکونی که درصد مقاوم سازی مسکونی به ۹۰ درصد رسیده با تسهیلات ۱۵۰۰۰میلیون ریال هزینه شده است. وی اشاره کرد: سهمیه این شهرستان برای صدور سند مالکیت روستایی در سال گذشته ۲۳۰ جلد بود ولی این بنیاد موفق به واگذاری ۴۱۵ جلد سند مالکیت روستایی شد و در این حوزه رتبه دوم استان را کسب کرد.

خبرنگارسمیه امینی