۲ میلیون و ۵۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت در استان آذربایجان شرقی
۲ میلیون و ۵۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت در استان آذربایجان شرقی

سمیه امینی-به گزارش صدای آناک،مجیدی در مراسم گرامیداشت هفته بیمه سلامت به مناسبت سالروز تصویب قانون بیمه سلامت و تجلیل از فعالان و مرکز قرارداد با حضور مسئولین استانی و کشوری با اصحاب رسانه افزود: سازمان بیمه سلامت به قانون بیمه خدمات و درمانی در سوم آبان ماه ۱۳۷۳ تصویب شد و به طبع آن […]

سمیه امینی-به گزارش صدای آناک،مجیدی در مراسم گرامیداشت هفته بیمه سلامت به مناسبت سالروز تصویب قانون بیمه سلامت و تجلیل از فعالان و مرکز قرارداد با حضور مسئولین استانی و کشوری با اصحاب رسانه افزود: سازمان بیمه سلامت به قانون بیمه خدمات و درمانی در سوم آبان ماه ۱۳۷۳ تصویب شد و به طبع آن در تمامی کشور ،ادارات کل بیمه سلامت استانها، اداره کل بیمه خدمات درمانی شروع به کار کردند و در ۲۲ مرداد ماه ۱۳۹۲ تحت عنوان بیمه سلامت تغییر نام و تغییر اساس نامه داد.

وی گفت: در استان آذربایجان شرقی بالغ بر ۲ میلیون و ۵۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند و از این تعداد بالغ بر نزدیک بر ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر به صورت رایگان بیمه شده اند.

مجیدی افزود: بیمه روستاییان که بالغ بر ۱میلیون و ۱۴۷ هزار نفر بیمه روستاییان،عشایر و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر است و ۵۴۰ هزار نفر ایرانیان که تقریبا جمع آنها ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر می باشد به صورت رایگان تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند و به صورت سرانه حق بیمه آنها را دولت پرداخت کرده است.

وی در ادامه سخنان خود گفت: که این یکی از اقدامات خوب نظام جمهوری اسلامی و دولت و مجلس محترم است که افرادی که فاقد هرگونه توانایی مالی برای حق بیمه هستند به صورت رایگان توانسته اند بیمه شوند.

مجیدی افزود: از جمعیت ۵۰۰ هزار نفری که در صندوق بیمه سلامت همگانی هستند حدوداً دهک یک الی پنج آن تقریبا ۴۵۰ هزار نفر قراردارند که بدون پرداخت یک ریال حق بیمه توانسته اند یکسال تحت پوشش بیمه سلامت قرار بگیرند و هزینه درمانی آنها را سازمان بیمه سلامت پرداخته کرده است.

وی ادامه داد و گفت: ترکیب تک هایی هستند که در دهک ۱۰ صددرصد حق بیمه را پرداخت می کند حدوداً ۷ هزار نفر در استان و دهک نهم ۱۵ هزار نفر قرار دارند.

مجیدی گفت: در سال ۱۴۰۲ که علاوه بر سه دهکی که طبق قانون رایگان شده بود دو دهک ۴ و ۵ به صورت رایگان تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند و تا پایان سال فروردین ۱۴۰۳ تحت پوشش هستند.

وی به تعداد موسسات طرف قرارداد اشاره کرد و گفت: تعداد کل موسسات چه مستقل و چه غیرمستقل حدودا ۴ هزار و ۳۹۰ موسسه طرف قرار داد هستند و ۳هزار و ۵۰۰ تا غیردانشگاهی و ۸۹۳ مورد دانشگاهی است.

مدیر بیمه سلامت در بحث پزشک خانواده روستایی و خانواده شهری گفت: در پزشک خانواده روستایی که جمعیت ۱میلیون و ۱۰۰ هزار نفری استان را پوشش داده است و ۲۱ شبکه که حدودا جمعیت روستایی ۱ میلیون و۱۴۸ هزار نفر است که ۲۳۱ مرکز و ۷۴۹ مراقب سلامت شامل پزشک،ماما، دارویان و دندان پزشک بوده که خدماتی را ارائه می دهند.

وی به جمعیت شهری اظهار کرد و گفت: از ۵۵۷ هزار نفر ۳۱۸هزارنفر را به پزشک خانواده و۲۳۶ پزشک برای آنها خدمت ارائه می دهند.

مجیدی گفت: تعداد نشان دار شده ای که زوجین ناباروری که تحت پوشش بیمه سلامت هستند ۴هزار و ۳۸ نفر جمعیت نشان دار هستند که از این جمعیت ۳ هزار و ۶۰۷ نفر زن و ۴۳۱ نفر هم مرد هستند که نشان دار شده اند .

وی ادامه داد:  از جمع هزینه های خدمات نازایی و ناباروری تا پایان مهر ۱۴۰۲ در خدمات سربستری ۵ میلیارد تومن و به صورت خسارت متفرقه ۷ میلیارد تومن هزینه هایی برای نازایی آنها پرداخته کرده ایم.

وی به پرداخت هزینه های درمان اشاره کرد و افزود:در سال ۱۴۰۱ کل هزینه پرداختی به جز سطح یک نزدیک ۲ هزار و ۱۷ میلیارد تومن با اعتصاب سطح یک تقریبا ۲هزار و ۲۰۰ میلیاردتومن برای حوضه سلامت هزینه کردیم بالغ بر ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار بار مراجعه جمعیت ۲میلیون و ۱۰۰ هزار نفری داشته ایم تقریبا هربیمه شده ما ۴ بار خدمت را دریافت کرده اند.

مجیدی اشاره کرد: در شش ماه اول سال ۱۴۰۲ هم تا الان ۱۴۳۶میلیارد تومن پرداخت کردیم  و تا الان هم ۴ میلیون و ۳۷۸ هزار بار مراجعه در استان آذربایجان شرقی داریم.

مجیدی در بحث صندوق بیماریهای خاص گفت: حمایت مجلس محترم در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ الان ۵۱ بیماری در استان نشان دار شده است از ۱۰۷ بیماری که وزارت بهداشت تایید شده ۵۸ هزار نفر انواع سرطان ها، دیابت ،فشار خون و بیماریهای که هست در سامانه تعریف شده اند و از خدمات الکترونیک دریافت کرده اند.

وی در ادامه سخنان خود گفت: ۱۸۴ هزار بار مراجعین سرپایی و ۳۶۵۸ بار مراجعین بستری داشتیم و کلا هزینه آنها بالغ بر ۵۰ میلیارد تومن فقط غیر از سهم بیمه پایه آنها بوده است.

 مدیر بیمه سلامت استان افزود: تاکنون بیش از ۱۰ میلیون و ۵۲۶ هزار نسخه الکترونیکی برای افراد زیر پوشش این بیمه در استان صادر شده که گام بزرگی در حفظ درختان و محیط زیست است.

و در آخر از فعالان بیمه سلامت تجلیل به عمل آمد