دستگاه قند خون به همراه نوار و سوزن تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفت
دستگاه قند خون به همراه نوار و سوزن تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفت

مدیر کل بیمه سلامت استان آذربایجان شرقی جزئیات خدمات درمانی بیماران دیابتی در صندوق بیماران خاص و صعب العلاج را تشریح کرد. به گزارش صدای آناک به نقل از روابط عمومی بیمه سلامت استان، با اعلام این خبر گفت: دارو‌های خوراکی، درمان مشکلات چشمی ناشی از دیابت (لیزر درمانی)، تجهیزات پزشکی و انسولین‌ها از خدمات تحت […]

مدیر کل بیمه سلامت استان آذربایجان شرقی جزئیات خدمات درمانی بیماران دیابتی در صندوق بیماران خاص و صعب العلاج را تشریح کرد.

به گزارش صدای آناک به نقل از روابط عمومی بیمه سلامت استان، با اعلام این خبر گفت: دارو‌های خوراکی، درمان مشکلات چشمی ناشی از دیابت (لیزر درمانی)، تجهیزات پزشکی و انسولین‌ها از خدمات تحت پوشش بیمه سلامت است.

مدیر کل بیمه سلامت استان آذربایجان شرقی، درباره میزان پوشش این خدمات افزود: ۷۰درصد هزینه‌ها توسط صندوق صعب‌العلاج پرداخت می‌شود و بیمه شدگان صرفا ۳۰ درصد را پرداخت می‌کنند. 

وی با اشاره به اینکه برخی از دارو‌ها مانند انسولین قلمی قبلا تحت پوشش بیمه پایه بودند گفت: در این ارتباط بخشی از پرداختی بیمه شده توسط صندوق تقبل می‌شود.

دکتر مجیدی تاکید کرد: دستگاه قند خون به همراه نوار و سوزن مربوطه نیز برای بیمه شدگان مبتلا به دیابت تحت پوشش صندوق بیماری های صعب العلاج قرار گرفته است.

وی افزود درهفته دیابت چهار قلم داروی جدید بیماران دیابتی که تا کنون هیچ پوشش بیمه ای نداشت ، از این پس با پوشش بیمه ارائه می شود. علاوه بر آن خدمات توانبخشی، لیزر درمانی، اندازه گیری قندخون و تجهیزاتی از جمله نوار قندخون و سوزن سنجش قندخون هم شامل بسته بیمه ای است.

دکتر مجیدی افزود: داروی داپاگلیفلوزین، در دو دوز ۵ و ۱۰ میلی گرمی و داروی ترکیبی داپاگلیفلوزین و متفورمین در دو دوز ۷۵۰ و۱۰۰۰ میلی گرمی هم با پوشش ۷۵ درصدی به بیماران دیابتی ارائه می شود وی خاطر نشان کرد: نوار قندخون هم به تعداد معین تحت پوشش بیمه به بیماران داده می شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان یادآور شد: در سطح آذربایجان شرقی ۵۸ هزار نفر از بیماران زیرپوشش این سازمان با ارایه مدارک خود به بیمه سلامت و نشان‌دار شدن در سامانه این سازمان، جزو بیماران خاص قرار گرفته و از این خدمات بهره مند می شوند.

وی افزود: از آبان سال گذشته تاکنون علاوه بر سهم بیمه پایه، از محل صندوق بیماری های خاص برای هزینه درمان این بیماران در استان ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

مجیدی، از مردم خواست اگر بیمه شده ای دچار علایم بیماری های خاص و صعب العلاج است با مراجعه به سایت بیمه سلامت و تکمیل مدارک خود از خدمات این صندوق بهره مند شوند.