هلال احمر آذربایجان شرقی اولین خانه محیط زیست کشوررا افتتاح کرد
هلال احمر آذربایجان شرقی اولین خانه محیط زیست کشوررا افتتاح کرد

رییس اداره آموزش و پژوهش و مشارکت های مردمی حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی از افتتاح اولین خانه محیط زیست در هلال احمر استان همزمان با مانور وقوع زمین لرزه در تبریز خبر داد .به گزارش صدای آناک به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی ، مهدی طاهری رییس اداره […]

رییس اداره آموزش و پژوهش و مشارکت های مردمی حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی از افتتاح اولین خانه محیط زیست در هلال احمر استان همزمان با مانور وقوع زمین لرزه در تبریز خبر داد .
به گزارش صدای آناک به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی ، مهدی طاهری رییس اداره آموزش و پژوهش و مشارکت های مردمی با اعلام این خبر گفت : طی تفاهم نامه همکاری فیمابین هلال احمر و محیط زیست آذربایجان شرقی، خانه محیط زیست در کنار خانه های هلال مستقردر مرکز آموزشی جمعیت هلال احمر استان با نام خانه هلال تخصصی محیط زیست شهید وحید نومی گلزار با حضور پیرحسین کولیوندزاده رئیس جمعیت هلال احمر کشور در تبریز افتتاح گردید.
وی ادامه داد : خانه‌های هلال تخصصی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در راستای ماموریت‌های جدید این جمعیت برای تخصصی کردن موضوعات مرتبط در استان‌ها تشکیل می‌شود.
طاهری با اشاره به مشکلات جدی زیست محیطی در استان، که می‌تواند برای زیست انسانی در این منطقه و حتی منطقه شمالغرب کشور چالش برانگیز باشد اذعان داشت : خانه هلال محیط زیست استان به عنوان اولین خانه هلال تخصصی در سطح کشور تشکیل شده است.
رییس اداره آموزش و پژوهش و مشارکت های مردمی حفاظت محیط زیست استان افزود : حفظ محیط زیست وظیفه عمومی است که نه تنها دولتمردان و سیاستگذاران در جهت توسعه زیرساخت های لازم برای حفاظت از آن مکلف هستند، بلکه تمامی افراد جامعه نیز به محیط پیرامون خود مسئول بوده که در این راستا توجه به محیط زیست بعنوان دغدغه مشترکی میان مدیریت شهری و شهروندان تبدیل شده است ، به همین منظور در جهت سیاست های مردمی سازی فعالیت ها ایجاد خانه های محیط زیست در چند سال اخیر یکی از برنامه های اصلی محیط زیست محسوب می شود.
شایان ذکر است این خانه هلال تخصصی با همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی و مراکز پژوهشی و دانشگاهی نسبت به پژوهش موضوعات زیست محیطی استان و ارائه راهکار به فدراسیون جهانی صلیب سرخ تشکیل شده است.