تصویر «فهمیده آذربایجان» بر دیوار شهر جدید سهند نقش بست
تصویر «فهمیده آذربایجان» بر دیوار شهر جدید سهند نقش بست

به گزارش صدای آناک،در آستانه سالروز بزرگداشت مقام شهدا، تصویر شهید جنگجو معروف به «فهمیده آذربایجان» در جریان برگزاری «نخستین جشنواره نقاشی دیواری شهر جدید سهند» بر دیوار مجتمعی در شهر جدید سهند نقش بست تا روایتگر دلاورمردی این رزمنده نوجوان در این شهر جدید باشد.شهید جنگجو همان نوجوانی بود که تصویر او را بارها […]

به گزارش صدای آناک،در آستانه سالروز بزرگداشت مقام شهدا، تصویر شهید جنگجو معروف به «فهمیده آذربایجان» در جریان برگزاری «نخستین جشنواره نقاشی دیواری شهر جدید سهند» بر دیوار مجتمعی در شهر جدید سهند نقش بست تا روایتگر دلاورمردی این رزمنده نوجوان در این شهر جدید باشد.
شهید جنگجو همان نوجوانی بود که تصویر او را بارها کنار شهید چمران دیده و تصویر اسلحه به دست او را در رود خروشان جبهه‌ها به نظاره نشسته بودیم؛ همان نوجوانی که قلب منتظر مادرش پس از ۳۴ سال انتظار، همزمان با رسیدن پیکر فرزند از تپش بازایستاد.
پیکر شهید حسن جنگجو مشهور به «شهید فهمیده آذربایجان» در سال ۱۳۶۲ و پس از عملیات خیبر مفقود شد و پیکر شهید پس از ۳۴ سال دوری و چشم انتظاری، سال ۱۳۹۶ از طریق فرودگاه شهید مدنی تبریز وارد تبریز شد.
وی از رزمندگان لشکر عاشورا بود که در اعزام اول به غرب با شهید چمران آشنا شده و سپس از آشپزخانه به خط مقدم راه یافت و در رکاب شهید چمران به گروه جنگ‌های نامنظم ملحق شد.
شهید جنگجو در عملیات‌های فتح المبین، والفجر ۴ و خیبر حضور یافت و در نهایت در سال ۶۲ و پس از عملیات خیبر، مفقودالاثر شد.
گفتنی است، شهید حسن جنگجو به عنوان شهید شاخص کشور در سال ۱۴۰۲ معرفی شده است.