«در راه فتح قله ایم»شعار امسال هفته دفاع مقدس
«در راه فتح قله ایم»شعار امسال هفته دفاع مقدس

به گزارش صدای آناک،عباسی در چهل و چهارمین سالروز دفاع مقدس در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: تخریب بازارچه باغ‌موزه دفاع مقدس برخلاف طرح جامع باغ‌ موزه مبلمان شهری بوده و در مسیر سیلاب قرار دارد و در این راستا نیز علیرغم همه فشارهای رسانه‌ای، تهمت و افتراها این بازارچه تخریب خواهد شد و […]

به گزارش صدای آناک،عباسی در چهل و چهارمین سالروز دفاع مقدس در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: تخریب بازارچه باغ‌موزه دفاع مقدس برخلاف طرح جامع باغ‌ موزه مبلمان شهری بوده و در مسیر سیلاب قرار دارد و در این راستا نیز علیرغم همه فشارهای رسانه‌ای، تهمت و افتراها این بازارچه تخریب خواهد شد و این تصمیم نهایی و مصوب شده می باشد و دفاع مقدس دفاع از تمامیت ارضی کشور با حضور همه اقشار، اقوام و مذاهب بوده است و هفته وحدت فرصتی برای تبیین نقش آن ها در دفاع مقدس است.

وی گفت: روز سه‌شنبه پنجم مهرماه حضور در گلزار شهدا و تجدید پیمان با شهیدان و رزمندگان، برگزاری برنامه‌های متنوع در دانشگاه‌ها، مدارس، حوزه‌های علمیه، کارخانجات و شهرستان‌ها، دیدار و تجلیل از خانواده‌های شهدا، آزادگان، جانبازان و ایثارگران، بازسازی عملیات کربلای ۵ که از سی‌اٌم شهریورماه در پارک‌شمیم پایداری شروع می‌شود، رژه اقتدار نیروهای مسلح در محل یگان میدان آذربایجان را خواهیم داشت.

عباسی عنوان کرد: وفاق ملی در برگزاری برنامه‌های دفاع نیز تفاوت و اختلافات سیاسی، فرهنگی، قومی و مذهبی در دفاع مقدس معنایی ندارد و ما برای حفظ ارزش دفاع مقدس و پاسخگو بدون به نسل آینده باید سلیقه های سیاسی را در این برنامه ها نایدده بگیریم.

وی از برگزاری همزمان مراسمات هفته دفاع مقدس در شهرستان های استان خبر داد و افزود: با فرمانداران و شهرداران سراسر استان جهت برگزاری مراسمات مختلف فرهنگی هشت سال دفاع مقدس هماهنگی لازم صورت گرفته است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر دفاع مقدس اشاره کرد: ساماندهی همه یادمان‌های شهدای گمنام استان ۲۱۹ شهید گمنام در قالب ۸۲ یادمان در استان وجود دارد که وقتی در بنیاد حفظ آثار مسئولیت خدمت را پذیرفتم بالای ۶۰ درصد یادمان ها وضعیت چندان مناسبی نداشتند ولی امروزه همه یادمان ها ساماندهی شده است.

وی در خصوص بازسازی عملیات کربلای ۵ در پارک موزه دفاع مقدس توسط لشکر عملیاتی عاشورا را از دیگر برنامه های مهم خواند و افزود: کربلای ۵ از مقتدرانه ترین عملیات ها و به‌عنوان شب های قدر عملیات ها به شمار می رود که پیروزی بسیاری در آن حاصل شد.

دریادار عباسی افزود: همچنین برگزاری نمایشگاه فرهنگی، دفاعی و اجتماعی با میزبانی فرماندهی محترم سپاه عاشورا از ۳۱ شهریورماه در مصلای اعظم امام خمینی(ره)، تجلیل از حدود یک هزار نفر رزمنده دفاع مقدس در قالب پنجمین آیین سراسری بصورت ویدیو کنفرانس در مصلای اعظم تبریز، تجلیل از ۴۰۰ رزمنده دفاع مقدس در پارک شمیم پایداری بهمراه رونمایی از سوژه های باغ موزه دفاع مقدس و برنامه‌های متنوع در صداوسیما از جمله برنامه‌های هفته دفاع مقدس است.

وی در پایان این نشست خبری گفت: شاید این آخرین نشست بنده در این مجموعه باشد و ضمن تشکر از همراهی همه خبرنگاران و اصحاب رسانه حلالیت می طلبم و امیدوارم بعد از پایان هفته دفاع مقدس در سنگر دیگری در خدمت مردم شریف باشم.