وجود اتحاد ملی، محلی و منطقه‌ای برای کمک به زلزله‌زدگان
وجود اتحاد ملی، محلی و منطقه‌ای برای کمک به زلزله‌زدگان

به گزارش آناک‌پرس، سخنگوی دولت در نشست خبری که در روستای ورنکش با مردم زلزله زده داشت، اظهار داشت: در تلاش هستیم که تا آنجایی که در توان داریم خسارات زلزله را در اسرع وقت جبران کنیم و برای اجرایی شدن این اتفاق کمر همت را بسته‌ایم. وی ادامه داد: در این زلزله همان‌طور که شاهد […]

به گزارش آناک‌پرس، سخنگوی دولت در نشست خبری که در روستای ورنکش با مردم زلزله زده داشت، اظهار داشت: در تلاش هستیم که تا آنجایی که در توان داریم خسارات زلزله را در اسرع وقت جبران کنیم و برای اجرایی شدن این اتفاق کمر همت را بسته‌ایم.
وی ادامه داد: در این زلزله همان‌طور که شاهد هستید، شاهد اتحاد ملی، محلی و منطقه‌ای برای امدادرسانی به این عزیزان بوده‌ایم.

از جمله برنامه‌های دولت مقاوم‌سازی خانه‌ها می‌باشد

علی ربیعی با اشاره بر اینکه مقاوم‌سازی خانه‌ها از جمله برنامه‌های میان‌مدت و کوتاه مدت دولت در روستاها می‌باشد، عنوان کرد: با اتمام آواربرداری برنامه‌های بازسازی را مطرح خواهیم گرد چرا که همانطور که مشخص است خانه‌هایی که از قبل مقاوم سازی شده بودند اکنون دچار حادثه نشده‌اند و زلزله خسارات زیادی برآنها وارد نکرده و اغلب خانه‌هایی که مقاوم‌سازی نشده بودند متاسفانه دچار حادثه و خسارات جانی و مالی شده‌اند، بنابراین در تلاش خواهیم بود تا دیگر خانه‌ها را نیز مقاوم سازیم تا دیگر دچار این اتفاقات نشوند.
سخنگوی دولت با بیان اینکه کمک هزینه اسکان و ساخت خانه به زلزله زدگان اتخاذ خواهیم کرد، گفت: وام‌های قرض‌الحسنه‌ای برای ساخت و ساز خانه و همچنین و تهیه واحدهای دامی در نظر گرفته‌ایم که این رقم تصویب شده توسط دولت می‌تواند بسیاری از مسایل و مشکلات را برطرف کند.

سفر رئیس جمهور به منطقه زلزله‌زده

وی در ادامه با بیان اینکه معاون اول رئیس جمهور نیز آخر هفته در منطقه زلزله‌زده حضور خواهد یافت تا به طور عینی این مناطق بازدید کرده و تصمیمات لازم را بگیرد لذا شما عزیزان نگران نباشید چون تنها نبستید و ما مسئولان خادمان شما مردم هستیم که شما را تنها نخواهیم گذاشت.
وی در خصوص سرمایه‌ی حاکم بر این منطقه در طی این شب‌ها ابراز داشت: در رابطه با این موضوع نیز راه‌حل‌ها و تدابیری اندیشیده شده تا اندکی از مشکلات مردم را برطرف کنیم.
علی ربیعی از ساخت اتاق‌هایی در ابعاد ۱۰ الی ۱۵ متر برای زلزله زندگانی که خانه‌هایشان ویران و آسیب دیده خبر داد و افزود: در رابطه با خانواده‌هایی که خانه‌ و کاشانه خود را از دست داده‌اند و به هر دلیلی امکان اسکان در خانه‌های دیگران را ندارند تدبیری اندیشیده شده است تا اتاق‌هایی با این ابعاد برایشان ساخته و فراهم شود به گونه ای که حتی بتوانند بعد از بازسازی خانه‌هایشان این اتاق ها را مورد استفاده قرار دهند.

خبرنگار/ زهرا تاری‌زاده