مدیر عامل موفق موسسات مردمی  در حوزه های اجتماعی؛ فرهنگی:   راه رسیدن به خوشبختی هموار است
مدیر عامل موفق موسسات مردمی  در حوزه های اجتماعی؛ فرهنگی:   راه رسیدن به خوشبختی هموار است

اشاره: حبیبه محمدی متولد هفتم شهریور ماه  ۱۳۵۹ بوده و در زمینه‌های متعدداجتماعی و فرهنگی فعالیت دارد ایشان در سمت های ذیل مدیرعامل موسسات داوری بین‌المللی آوازه‌ی حق امین، مهرتامهر و مهدمهر آذربایجان • مدیرمسئول و صاحب امتیاز کانون تبلیغاتی گندم طلایی رئیس هیئت مدیره موسسه داوری عدالت طلب محمدیان مدیرمسئول کانون تیتربرتر مولف و […]

اشاره:

حبیبه محمدی متولد هفتم شهریور ماه  ۱۳۵۹ بوده و در زمینه‌های متعدداجتماعی و فرهنگی فعالیت دارد
ایشان در سمت های ذیل

  • مدیرعامل موسسات داوری بین‌المللی آوازه‌ی حق امین، مهرتامهر و مهدمهر آذربایجان
    مدیرمسئول و صاحب امتیاز کانون تبلیغاتی گندم طلایی
  • رئیس هیئت مدیره موسسه داوری عدالت طلب محمدیان
  • مدیرمسئول کانون تیتربرتر
  • مولف و روزنامه‌نگار- فعال فرهنگی، اجتماعی
    صاحب امتیاز و مدیر مسئول نشریه بین‌المللی رازگندم
  • عضو گروه بانوان استانداری

همچنین سه اثر چاپ شده از ایشان با عناوین
مجموعه شعر(دردهای زرد و خاکستر سپید) و اولین خشت زرین (کتابی حقوقی ؛ روانشناسی در ارتباط با بحران کودکان ) و کتاب های دیگری که در دست ترجمه و فرآیند چاپ هستند  که ایشان با اکثر روزنامه های محلی و سراسری همکاری دارند.

 

حبیبه محمدی طی گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرنگار هفته نامه آناک، در رابطه با چگونگی ورود به عرصه‌ی حقوق و داوری اظهار داشت: بنده در ابتدا دانشجوی اقتصاد و بهره‌وری بودم که به دلیل از دست دادن یکی از عزیزانم درس و دانشگاه را نیمه‌تمام گذاشته و طی یک اتفاق خاص ازدواج کردم  حاصل ازدواجم دو پسر به نامهای ارسلان و امین هستند.

باید به این نقطه نیز اشاره کنم که در کنار خانه‌داری شعر می‌گفتم و نویسندگی میکردم. و در طی یک اتفاق ساده در کلاس زبان بانوان ثبت نام کردم.

وی ادامه داد: همسرم بعد از این که دید من علاقه‌ی زیادی به آموختن دارم پیشنهاد داد که تحصیلاتم را ادامه دهم هرچند که من در ابتدا تمایل زیادی به این موضوع نشان ندادم اما این پیشنهاد جرقه‌ای شد در ذهن و خاطرم تا به این موضوع بیش از پیش اهمیت دهم.

محمدی با اشاره بر اینکه در سال ۹۱ اولین کتاب شعرش با حمایت و کمک همسرش به چاپ رسیده شد، گفت: هیچ کدام از کتاب‌هایی را که براساس نوشته‌هایم چاپ می‌شد برای فروش به کتابخانه‌ها نمیفرستادم بلکه نمایشگاه‌هایی به نفع کودکان سرطانی برگزار میکردم و همه‌ی آنها را در نمایشگاه ارائه میدادم که با استقبال گرم مردم نیز روبه‌رو می‌شدیم.

وی افزود: تقریبا در چهارمین نمایشگاهی که برگزار کرده بودم به طور کاملا اتفاقی دکتر شهرتی‌فر فرماندار وقت از نمایشگاه من دیدن کردند وبعد از این که متوجه شدند که شاعرم و به عنوان اولین فردی که تابلوشعرهایی را که سروده خودم هستند را در تبریز نمایش میگذارم، خطاب به من گفتند که خانم دکتر در چه رشته‌ای تحصیل کرده‌اید و من هم پاسخ درست را دادم و بعد از گفتن حقیقت ایشان  رو به من کرده و گفتند حتما تحصیلاتتان را ادامه بدهید و این تلنگر دوم بود برای من و باعث شد که در مهرماه همان سال برای شرکت در مصداق بارز موفقیت انسان ارتباط قلبی اش با پروردگارش و انجام اعمال نیک و خدمت به خلق است .

نیت سالم و مثبت داشتن بارزترین نشان بندگی ست

ایشان اذعان داشتند که مدیون مهر خداوندی و مدیون حمایت های همسرشان هستند و همچنین دعای خیر مادرشان.

محمدی در خصوص جوانان و ازدواج آنان اذعان داشت: جوانان تنهایی را ترجیح ندهند زیرا تنهایی در زندگی اجتماعی معنایی ندارد.

هرجوانی چه دختر و چه پسر برای این که بتواند فرد شایسته‌ای را به عنوان شریک زندگی خود بیابد ابتدا باید بر روی شایستگی‌های فردی خود متمرکز شود تا چنین فردی را پیدا کند، چرا که هر فرد شایسته‌ای علاوه بر خود می‌تواند شریک زندگی خود را نیز خوشبخت کند، مصداق بارز آن آیه‌ای مبارکه از قرآن کریم که (ما زنان نیک را برای مردان نیک و زنان بد را برای مردان بد آفریدیم)  به نظر ایشان جوانان باید با هم شان خود ازدواج کنند تا دچار مشکل نشوند و اخلاق را اولویت انتخاب خود بدانند.

وی در پاسخ سوال خبرنگار ما  مطرح کرد: با ازدواج های سفید کاملا مخالفم چون متضرر اصلی خانم‌ها هستند، چرا که نه تنها درست نیست بلکه باعث افزایش آمار کودکان بی سرپرست می‌شود و این مشکلات باید در جوامع ریشه یابی شوند.

ایشان به اصلاح الگوی اندیشه ها تاکید کردند  اندیشه ها را باید شست …راههای بهتری هم هست
به شرط اینکه با تمرکز بر شایستگی فردی شروع کنیم.

محمدی در پایان متذکر شد: من کاملا بر این باورم که افراد نباید زندگی خود را به خاطر هر مشکلی به هم بزنند حتی در بعضی موارد به خاطر وجود برخی مشکلات بزرگ هم نباید این کار را انجام دهند چرا که پشت آن مشکل بزرگ یک خاطره ی بزرگی نیز نهفته شده است و با توجه به آنها باید دوام و آستانه ی صبرو تحمل خود رابالا ببرند.

صدسال دیگر

نه من هستم نه تو …

و نه هیچ اتفاقی پابرجا

تنها

بار معنوی من و توست که میماند

و خداست که حکم میراند

(با تخلص شعری شقایق)

گزارش: زهرا تاری زاده