صفری گفت: رسانهها اگر بتوانند در مواقع لازم و حساس تصمیم درستی بگیرند مطمعنا در افکار عمومی افراد تاثیر مثبتی و موثری خواهد داشت. به گزارش خبرنگار آناکپرس، مرتضی صفری مدیر کل صداو سیمای آذربایجان شرقی در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه جامعهی رسانهای استان جزو قشرهای مظلوم جامعه به حساب میآید، اظهار داشت: […]
صفری گفت: رسانهها اگر بتوانند در مواقع لازم و حساس تصمیم درستی بگیرند مطمعنا در افکار عمومی افراد تاثیر مثبتی و موثری خواهد داشت.
به گزارش خبرنگار آناکپرس، مرتضی صفری مدیر کل صداو سیمای آذربایجان شرقی در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه جامعهی رسانهای استان جزو قشرهای مظلوم جامعه به حساب میآید، اظهار داشت: رسانههای آزاد و مستقل باید به گونهای باشند که از وجود تایید ها خوشحال و یا از تکذیبها ناراحت نشوند.
وی افزود: اتفاقات و وقایع یک سال اخیر با هدف استفاده رسانهای و کار روی افکار عمومی بود تا مردم را نسبت به آینده نا امید و نسبت به حاکمیت بدبین کنند.
صفری در خصوص هدایتگری افکار عمومی توسط سلبریتیها، به یک رویکرد جدید اشاره کرد و گفت: ما یک رویکرد جدید داشتیم و با تحلیل این رویکرد به این موضوع رسیدیم که چرا باید از مرجعیت فرهنگیان، روحانیت و افراد فرهیخته کاسته شود و یک هنرپیشه که گاهاه حتی از نظر سطح تحصیلات در مرتبه دیپلم قرار دارد، بتواند هدایتگری افکار عمومی را به دست بگیرد که البته در این مورد رسانهها نیز تاثیر دارند.
مدیرکل صدا و سیمای استان آذربایجانشرقی،اذعان داشت: امروزه مهمترین هدفگذاری دشمن بر روی افکارعمومی میباشد لذا هر یک از رسانهها اگر بتوانند در مواقع لازم و حساس تصمیم درستی بگیرند مطمعنا در افکار عمومی افراد تاثیر مثبتی و موثری خواهد داشت.
وی ضمن این که از رسانهها خواست تا در ایام الله دهه فجر باعث ایجاد شور و شوق در جامعه شوند، ابراز داشت: رسانههای ملی باید در خصوص بحث سیاست گذاریهای مربوط به دههی فجر، بحث تقویت اعتماد مردم به جمهوری اسلامی، تاکید بر مردمی بودن انقلاب اسلامی، تبیین شاخص های انقلابی گری، تقویت روحیه مردم با رشادت های سردار سلیمانی، دشمن شناسی، تقویت وحدت، حمایت مردم و ترغیب مردم در انتخابات می تواند مورد توجه قرار بگیرد.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی با بیان اینکه تمامی رویکردهای رسانه ملی حتی در گزارشهای انتقادی نیز بر امیدآفرینی در جامعه است گفت: سعی داریم در خروجی کار، مردم ضمن احساس امیدواری، گمان نکنند به بن بست رسیده اند همان موضوعی که شبکه های اجتماعی به دنبال آن هستند.
صفری مطرح کرد: در گذشته استراتژی دشمن بر این اساس بود که روی افراد فرهیخته طراحی و برنامهریزی میکردند اما امروزه روی قشر متوسط جامعه هدف گزاری میکنند و ما به عنوان جامعه رسانهای باید در رابطه با موضوعاتی همچون فقر، تمام تلاش خود را به کار گیریم و هر کاری که از توانمان برمیآید را انجام دهیم.
وی با بیان این که در ایام دههی فجر برنامههای ویژهای از جمله پخش “سریال جلال” مدنظر است، گفت:این سریال از اصلیترین و مهمترین نامه صدا و سیما خواهد بود که از ۱۲ بهمنماه از شبکه یک سیما پخش و تا مورخ ۲۹ بهمن ماه ادامه خواهد داشت.
صفری ادامه داد: آخرین سکانس سریال جلال نیز به قیام ۲۹ بهمن شامل خواهد شد.
وی در خصوص بازیگران سریال جلال خاطرنشان کرد: تمامی عوامل سریال جلال، به غیر از چند بازیگر توسط نیروها و بازیگران آذربایجان و تبریز بکارگیری شده است.
صفری تشریح کرد: در ایام دهه فجر، ۸ عنوان تولیدی رادیو در ساختار های متنوع به مدت ۱۳۰ ساعت روی آنتن می رود.
وی گفت: در مجموع در معاونت سیما شبکه سهند به مناسبت ایام الله دهه فجر ۱۵۵ ساعت برنامه پخش خواهد شد که در این برنامه ها ایجاد شور و نشاط اجتماعی با محوریت مردم مد نظر است.
مدیرکل صدا و سیمای استان آذربایجانشرقی در پایان با اشاره به برنامه های انتخاباتی صدا و سیما با بیان اینکه ۳۵۰ ساعت به برنامههای انتخاباتی اختصاص داده خواهد شد، اذعان داشت: این برنامه ها از هشتمین ماه امسال شروع شده و تا ۲ هفته بعد از انتخابات هم ادامه خواهد داشت و کل استان را پوشش خواهیم داد.
خبرنگار/ زهرا تاریزاده