نمایشگاه دستاورد‌های مرکز رشد و نوآوری دانشگاه تبریز در مقابله با شیوع ویروس کرونا افتتاح شد
نمایشگاه دستاورد‌های مرکز رشد و نوآوری دانشگاه تبریز در مقابله با شیوع ویروس کرونا افتتاح شد

به گزارش آناک‌پرس، نمایشگاه دستاورد‌های مرکز رشد و نوآوری دانشگاه تبریز در مقابله با شیوع ویروس کرونا با حضور پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی، رئیس دانشگاه تبریز، رئیس دانشگاه شهید مدنی آذربایجان، جمعی از معاونان و مدیران دانشگاه تبریز و معاونت پژوهش و فناوری جامعه اسلامی کارگران کشور و برخی محققان و پژوهشگران افتتاح شد. در […]

به گزارش آناک‌پرس، نمایشگاه دستاورد‌های مرکز رشد و نوآوری دانشگاه تبریز در مقابله با شیوع ویروس کرونا با حضور پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی، رئیس دانشگاه تبریز، رئیس دانشگاه شهید مدنی آذربایجان، جمعی از معاونان و مدیران دانشگاه تبریز و معاونت پژوهش و فناوری جامعه اسلامی کارگران کشور و برخی محققان و پژوهشگران افتتاح شد.

در آئین افتتاح این نمایشگاه خانم دکتر حاتمیان و دکتر دیوبندمدیران شرکت تعاونی دانش بنیان کیمیاخاتم گزارش اجمالی درخصوص توانمندی‌ها و پتانسیل شرکت‌های دانش بنیان در عرصه مقابله با شیوع کرونا ارائه کردند.
در ادامه جعفری رئیس هیئت مدیره امداد صنعت نانوگفتند ما با دانش خود کرونا را شکست میدهیم.

نقش ارزشمنداستاندار علمی در توسعه علمی کشور مایه مباهات دل گرمی محققان جوان را را فراهم می سازد انتظار داریم برای تحقق اهداف محققان و پژوهشگران را مورد مساعدت و حمایت ها قرار دهند و سپس جعفری مدیران شرکت آ لنین تدبیر آ آذربایجان مهندس صفایی و خانم صفایی دو نابغه آذربایجان را به دکتر پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی معرفی
و آنان دانش فنی و اهمیت دستگاه ضدعفونی کننده به روش مه پاشی (ULV) گزارش دادند.دکتر پورمحمد ی استاندار

ضمن ابراز خرسندی از عملکرد
محققان، دانشگاه‌ها و مراکز نوآوری در عرصه‌های مختلف به ویژه در زمینه مقابله با شیوع کرونا گفت: سرمایه گذاری‌هایی که در سال‌های گذشته در عرصه ایجاد شرکت‌های دانش بنیان و مراکز رشد صورت ­گرفته خوشبختانه امروز در حال ثمردهی به جامعه هستندو از دو محصول دانش فناوری جدید محلول‌های ضدعفونی سطوح با پایه‌ آب باحذف الکل، لباس کارایزوله ضد ویروس کرونا با ساختار پلاستیکی شرکت تعاونی دانش بنیان آذر کیمیا خاتم با ابرار خرسندی ازاین دو دانش فناوری جدید استقبال کردند.

استاندار آذربایجانشرقی ضمن تاکید بر آمادگی برای تامین مواد اولیه و منابع مالی شرکت‌های دانش بنیان در عرصه مقابله با کرونا از محل اعتبارات استانی افزود: با توجه به نیاز کشور و استان به محصولات مختلف مقابله با کرونا آماده تامین مواد اولیه و منابع مالی برای تولید انبوه این اختراعات هستیم.

پورمحمدی با اشاره به اینکه برخی از این ابداعات برای اولین بار در سطح کشور صورت گرفته است افزود: برای معرفی این محصولات به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری جهت تولید و استفاده در سطح ملی آمادگی داریم و بزودی از طریق کمیته علمی ستاد استانی مبارزه با کرونا پیگیر امور خواهیم شد.

در ادامه این آئین علی پورزیاد، رئیس مرکز رشد و فناوری دانشگاه با اشاره به عرضه ۲۱ محصول دانش بنیان توسط ۱۰ شرکت در این نمایشگاه خاطرنشان کرد: تعداد ۵ محصول با اخذ مجوز‌های مورد نیاز به مرحله تولید انبوه رسیده اند و مابقی محصولات برای تولید انبوه در مرحله اخذ مجوز‌های لازم هستند.

در ادامه پورزیاد با اشاره به کیفیت مطلوب و رقابت پذیری این محصولات با نمونه‌های مشابه اظهار کرد: اکثر این محصولات در عین حال که قابل رقابت با نمونه‌های خارجی هستند از نظر قیمت بسیار ارزانتر و مقرون به صرفه‌تر هستند و این امر علاوه بربهبود وضعیت اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها و مراکز علمی موجب صرفه جوئی ارزی و اقتصادی می‌شود.

گفتنی است، دستگاه ضدعفونی کننده به روش مه پاشی (ULV)، نرم افزار آزمایشگاه مجازی، پد الکترونیکی مخصوص آموزش مجازی، کیت اختصاصی تشخیص کرونا با تکنولوژی QRT- PCR، تهیه محلول‌های ضدعفونی دست و سطوح با انواع متد و برپایه‌های نانو و بدون الکل، لباس کارایزوله ضد ویروس کرونا با ساختار پلاستیکی، دستگاه تصفیه هوا از مهمترین محصولات عرضه شده در این نمایشگاه هستند.