تولید ماشین تولید ماسک طی ۱۴ روز در استان
تولید ماشین تولید ماسک طی ۱۴ روز در استان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: در روزهای ابتدایی کرونا توانستیم طی ۱۴ روز ماشین تولید ماسک را تولید کنیم در حالی که این اقدام در حالت عادی چند ماه زمان می‌برد. به گزارش آناک‌پرس، حبیب امین‌زاده در نشست خبری ظهر امروز با خبرنگاران ابراز داشت: با آغاز زمان شیوع کرونا در کشور ، […]

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: در روزهای ابتدایی کرونا توانستیم طی ۱۴ روز ماشین تولید ماسک را تولید کنیم در حالی که این اقدام در حالت عادی چند ماه زمان می‌برد.

به گزارش آناک‌پرس، حبیب امین‌زاده در نشست خبری ظهر امروز با خبرنگاران ابراز داشت: با آغاز زمان شیوع کرونا در کشور ، ستادهای مقابله با کرونا در استان تشکیل شدند و سازمان صنعت،معدن و تجارت نیز به عنوان یکی از اعضای اصلی کمیته اقتصادی این ستادها معرفی شدو با تلاش‌های صورت گرفته بسیاری از مشکلات به وجود آمده برطرف شد.

وی ادامه داد: از جمله فعالیت‌های سازمان صمت تامین مواد اولیه، تولید اقلام بهداشتی از جمله ماسک و محلول‌های ضدعفونی کننده دست و سطوح، نظارت بر واحدهای صنفی عرضه‌کننده و توزیع اقلام می‌باشد.

اخذ مجوز تولید ماسک N۹۵ برای اولین بار در استان

امین‌زاده با بیان اینکه برای اولین بار مجوز تولید ماسک N95 در استان اخذ شد و قبل از شیوع کرونا مجوز تولید چنین ماسک‌هایی را در استان نداشتیم، عنوان کرد: بعد از شروع فعالیت واحدهای جدید شاهد تولید روزانه بیش از یک میلیون عدد ماسک در استان آذربایجان‌شرقی خواهیم بود.

مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی، با اشاره بر اینکه تنها یک واحد تولیدی الکل در استان آن هم در مراغه داشتیم، مطرح کرد: به همین دلیل میزان تولیدات کمتر از نیاز استان بود اما در این مدت توانستیم با موافقت های صورت گرفته تولید الکل با ظرفیت ۵۰ هزار لیتر را داشته باشیم.

تفکر ایدئولوژیک عامل موفقیت ایران در زمان تحریم 

وی با تاکید بر اینکه اقدامات صورت گرفته توسط ایران در زمان کرونا درسی بود برای تمام دنیا، اظهار داشت: ایران تحریم شده بسیار موفق تر از دنیای توسعه یافته بوده چرا که تفکر ایدئولوژیک در پشت مدیریت این مجموعه ها بوده است.

امین‌زاده خاطرنشان کرد: در روزهای اول کرونا توانستیم طی ۱۴ روز ماشین تولید ماسک را تولید کنیم در حالی که این اقدام در حالت عادی چند ماه زمان می‌برد اما توسط اقدام جهادی تا به امروز توانسته‌ایم ۳۴ دستگاه تولید ماسک به استا‌نهای مختلف صادر کرده‌ایم‌.

وی افزود: هرچند که امسال سال جهش تولید نامگذاری شده است اما جهش تولید ما از اسفند سال گذشته آغاز شده است.

امین‌زاده در خصوص فعالیت خطوط تولید در زمان کرونایی، بیان کرد: با توجه به تغییر خطوط تولید برخی از واحدها به سمت تولیدات کرونایی، واحدهای تولیدی ما حتی در اول فروردین نیز مشغول تولید بودند و تعطیلی نداشتیم.

رئیس سازمان صمت استان در پایان گفت: در رابطه با گرانفروشی لوازم خانگی نیز باید به این نقطه اشاره کنم که سازمان صمت بر تولید، عرضه و همچنین بازار نظارت کافی را دارد و هرکجا و به هر دلیلی شاهد گرانفروشی باشیم مطمعنا با متخلفان برخورد خواهیم کرد.