حمایت از نخبگان، مهم‌ترین مأموریت بسیج در گام دوم انقلاب است.
حمایت از نخبگان، مهم‌ترین مأموریت بسیج در گام دوم انقلاب است.

به گزارش پایگاه خبری صدای آناک به نقل از خانم مهندس «فرزانه عبدی»، مدیر روابط عمومی امداد صنعت نانو، روز سه‌شنبه ۱۶ آذر، همزمان با روز دانشجو و در آستانهٔ هفتهٔ پژوهش، رئیس مجمع بسیج سپاه عاشورا، جناب آقای «دکتر بیوک رئیسی»، با اعضای کارگروه کشاورزی و همچنین با حضور جناب آقای «دکتر حیدر فتح‌زاده»، […]

به گزارش پایگاه خبری صدای آناک به نقل از خانم مهندس «فرزانه عبدی»، مدیر روابط عمومی امداد صنعت نانو، روز سه‌شنبه ۱۶ آذر، همزمان با روز دانشجو و در آستانهٔ هفتهٔ پژوهش، رئیس مجمع بسیج سپاه عاشورا، جناب آقای «دکتر بیوک رئیسی»، با اعضای کارگروه کشاورزی و همچنین با حضور جناب آقای «دکتر حیدر فتح‌زاده»، عضو کارگروه اقتصادی و امور زیربنایی مجمع بسیج و معاونت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، دیدار و گفت‌وگو کردند.

دکتر رئیسی ابتدا بیان کردند: «یکی از محورهای اساسی بسیج در گام دوم، امیدآفرینی بین فرهیختگان و محققان است. به طوری که مقام معظم رهبری فرمان جهاد تبیین را برای بسیجیان، جوانان و نخبگان صادر کردند لذا اولین کار ویژهٔ بسیج در گام دوم، نقش‌آفرینی در جهاد تبیین است».
ایشان در ادامه افزودند: «حمایت و جهاد علمی دومین مأموریت بسیج در گام دوم انقلاب است چرا که پژوهش‌محوری از نیازهای مهم کشور در چهل سال دوم بوده و تحقق جهاد علمی می‌تواند علاوه بر اینکه تولید‌کنندهٔ قدرتمند باشد؛ کشور را از وابستگی‌ها بی‌نیاز سازد».

بر اساس همین گزارش، در این دیدار مهندس جعفری، بنیانگذار امداد صنعت نانو و معاون پژوهش و فناوری جامعه اسلامی کارگران کشور، گزارش مبسوطی از اهداف امداد صنعت نانو در ایران و تلاش‌های علمی نخبگان، مطالبی را بیان نمود.
جعفری اشاره کرد:«محققان جوان آذربایجان‌شرقی با توانمندی‌های خود به فناوری جدید و منحصربه‌فرد در حوزهٔ کشاورزی و امنیت غذایی دست یافته‌اند». همچنین اضافه کرد: «انتظار داریم بسیج در خصوص حمایت از تولید انواع نهال‌ها از طریق کشت بافت گیاهی و نیز تولید گیاهان دارویی از این طریق و افزایش متابولیت‌های ثانویهٔ گیاهان دارویی به دست کارگروه کشاورزی مجموعهٔ امداد صنعت نانو، آمادگی خود را در خصوص تولید نهال‌های استاندارد اعلام می‌دارد» که مسئولیت پیگیری این موضوع به خانم «دکتر یوسف‌پور»، رئیس کار گروه کشاورزی امداد صنعت نانو و «دکتر کاظم‌زاده»، رئیس انجمن علمی گیاهان دارویی استان آذربایجان‌شرقی، محوّل گردید.

همچنین بحث جدی این نشست علمی، ساماندهی عطاران و ایجاد بازارچهٔ گیاهان دارویی و جلوگیری از خام‌فروشی گیاهان دارویی انجام گردید.

در این جلسه با طرح مباحث مربوط به کشاورزی، قرار بر این شد که مسائل پیش رویِ سرمایه‌گذاران مورد حمایت مجمع بسیج سپاه عاشورا قرار گرفته و به عنوان حل مشکلات پیش رو انجام بگیرد چرا که رسالت مجمع «احصاء مسائل در حوزهٔ کارگروه اقتصادی و زیربنایی است».

در آخر نیز دکتر محمودزاده،دکتر کرمجوان دکتر قهرمانی، مهندس جوادزاده، مهندس گوهری، دکتر گلچین و دکتر علیزاده نظرات خود را در مورد امنیت غذایی، توسعهٔ کشاورزی و مسائل گوناگون آن مطرح نمودند.