استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه سیاستها و اقدامات مربوط به تنظیم بازار باید پیوست رسانهای و فرهنگی داشته باشد، گفت: عامل بخشی از تورم در بازار کالاهای اساسی، روانی است که انعکاس اقدامات و بازرسیهای میدانی، اثر بسزایی بر کنترل این عامل دارد.به گزارش صدای آناک به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی […]
استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه سیاستها و اقدامات مربوط به تنظیم بازار باید پیوست رسانهای و فرهنگی داشته باشد، گفت: عامل بخشی از تورم در بازار کالاهای اساسی، روانی است که انعکاس اقدامات و بازرسیهای میدانی، اثر بسزایی بر کنترل این عامل دارد.
به گزارش صدای آناک به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان، عابدین خرّم در جلسه ویژه بررسی وضعیت ذخیره سازی و توزیع کالاهای اساسی در شب عید و ماه رمضان اظهار داشت: سیاست تنظیم بازار یکی از کارهای ضروری بود که در دولت مردمی به اولویت تبدیل شد و تلاشها و پیگیریهای دستگاه های مسئول در این حوزه باعث ثبات در تأمین و توزیع کالا هستیم.
وی افزود: سپردن مسئولیت تأمین و توزیع محصولات غذایی به جهاد کشاورزی، اقدام درستی است؛ چراکه تعدد متغیرها، تصمیمگیری را سخت میکرد.
خرّم با اشاره به اینکه تنظیم بازار، تابع عرضه و تقاضاست و این دو بخش باید هماهنگ باشند، افزود: در سالهای گذشته، بخشهای تأمین و توزیع کالا هماهنگ نبودند و نگرانی شدیدی درخصوص کالاهای اساسی وجود داشت؛ اما امروز تلاشهای کارشناسان جهاد باعث آرامش و طمأنینه در تامین و توزیع کالا شده است.
وی با اشاره به اینکه نرخ تورم در آذربایجان شرقی نسبت به استانهای دیگر بیشتر است، افزود: بخشی از علت این رخداد، روانی است و اگر اقدامات مربوط به تنظیم بازار، پیوست رسانهای و فرهنگی داشته باشد، اثر بسزایی در کنترل تورم خواهد داشت.
استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه مسئولان باید با حضور میدانی در عرصه، نتیجه تصمیمات و اقدامات خود را لمس کنند، افزود: باید در بازرسیها و نظارتهای میدانی اهتمام بیشتری داشته باشیم و این بازرسیها در سطح جامعه منعکس شود.
وی افزود: در بحث نان، کنترل از مبدأ تا نانوایی ضعیف است و شاهد فروش آرد یارانهای در بازار آزاد و کاهش کیفیت نان هستیم؛ لذا کنترل قیمت و کیفیت نان بسیار مهم است.
خرّم درخصوص عرضه میوه شب عید نیز گفت: در کوتاه مدت برنامهریزی منسجمی شده تا آحاد مردم به میوه دسترسی داشته باشند؛ در میان مدت باید میادین عرضه میوه در قالب بازارچههای محلی احداث شده و این محلها به طور مستمر رصد و پایش شوند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی هم در این جلسه ایجاد فراوانی کالا در بازار را وظیفه اصلی قرارگاه امنیت غذایی عنوان کرد و گفت: نتیجه این اقدام، تثبیت قیمت از طریق عرضه و تقاضا بوده است.
مهندس اکبر فتحی اظهار داشت: در ایام اوج مصرف بویژه شب عید مشکلی از نظر تأمین کالا نخواهیم داشت و در توزیع اقلام نیز به مناطق کم برخوردار توجه ویژهای شده است.
وی درخصوص تأمین و توزیع گوشت مرغ در استان، گفت: در افزایش ظرفیتهای جدید و ساماندهی واحدهای غیرمجاز اقدامات موثری انجام شده و با رقم بیسابقه ۴٫۵ میلیون قطعه جوجهریزی، امروز شاهد ثبات کامل در تولید مرغ هستیم.
گفتنی است در این جلسه مدیران دستگاهها و نهادهای مسئول از وضعیت کالاهای اساسی از جمله گندم، برنج، میوه و گوشت گزارش دادند و بر لزوم تسهیل تردد محمولههای غذایی و نهادهها، بازرسیهای میدانی برای کنترل قیمتها و برنامهریزی برای احداث بازارچههای محلهای بهمنظور توزیع هدفمند تأکید شد.
روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان