راه های مدیریت استرس و اضطراب ناشی از بیماری کرونا
راه های مدیریت استرس و اضطراب ناشی از بیماری کرونا

اگر چه کرونا ویروس یک موضوع بهداشتی است که توسط پزشکان و مسئولان بهداشت عمومی در سراسر جهان جدی گرفته می شود، اما اجازه ندهید نگرانی شما در مورد این ویروس، زندگی شما را کنترل کند. راه های ساده و موثر بسیاری برای مدیریت ترس و اضطراب در این شرایط وجود دارد که بسیاری از […]

اگر چه کرونا ویروس یک موضوع بهداشتی است که توسط پزشکان و مسئولان بهداشت عمومی در سراسر جهان جدی گرفته می شود، اما اجازه ندهید نگرانی شما در مورد این ویروس، زندگی شما را کنترل کند. راه های ساده و موثر بسیاری برای مدیریت ترس و اضطراب در این شرایط وجود دارد که بسیاری از آن ها عناصر اساسی برای یک زندگی سالم هستند. عمل به آن ها می تواند به ارتقا بهزیستی روانی و جسمی شما کمک کند. این توصیه ها تهدید مربوط به شیوع ویروس کرونا را از بین نمی برد، اما ممکن است به ما کمک کند تا در این شرایط دشوار، بهزیستی روانی خود را مدیریت کنیم. اگر چه ممکن است باعث نشود اضطراب را به طور کامل از بین ببرد، اما ممکن است راهی باشد تا احساسات بهتری را تجربه کنیم

  • خطر و تهدید کرونا ویروس را جدی بگیرید، اما از بزرگنمایی آن خودداری کنید.
  • اقدامات احتیاطی مناسب را رعایت کنید.
  • خوب بخوابید، از یک رژیم غذایی سالم و ورزش منظم بهره مند شوید.
  • سعی کنید استرس و اضطراب خود را با استفاده از روش های مدیریت استرس مانند تنفس عمیق، آرام سازی، تمرینات ذهن آگاهی و … کنترل کنید.
  • به جای اجتناب از احساسات نامطلوب مانند خشم، عصبانیت، ترس و نگرانی و …، آن ها را در خود شناسایی کرده و سعی کنید با این احساسات کنار بیایید و آن ها را بپذیرید.هم چنین باید از افزایش عادت هایی مضر، مانند سیگار کشیدن، آگاه باشیم و از آن ها خودداری کنیم.

•          روابط خود با دیگران را حفظ کنید.

•          سعی کنید آنچه را که در اختیار شماست و آنچه خارج از کنترل شماست را از هم تفکیک کنید.

•          برخی از تمرینات تنفس و ذهن آگاهی را امتحان کنید تا به شما در احساس آرامش کمک کند.

•          تا می توانید فعال و پر تحرک باشید و سعی کنید در منزل ورزش کنید و فعالیت فیزیکی منظم داشته باشید. ورزش به افزایش روحیه و کاهش استرس کمک می کند. اگر از نظر جسمی سالم  تر و قوی تر باشید بهتر قادر خواهید بود با ویروس مقابله کنید.

  • حتی الامکان از شنیدن مداوم اخبار از رسانه های مختلف و به ویژه شبکه های اجتماعی و فضاهای مجازی دوری کنید.

مراقب گمانه زنی هایتان در مورد سایرین باشید.کسی که سرفه می کند یا تب دارد لزوما مبتلا به کرونا ویروس نیست. سعی کنید در مورد مردم قضاوت نکنید و تحت تاثیر شایعات و نتیجه گیری های در مورد اینکه چه کسی مسئول شیوع بیماری است، قرار نگیرید.کرونا ویروس می تواند بدون توجه به جنسیت، قومیت و نژاد برهمه افراد تاثیر بگذارد

با توجه به وضعیت فعلی پیرامون شیوع ویروس کرونا، طبیعی است که احساس استرس یا اضطراب داشته باشید. اضطراب همان چیزی است که هنگام نگرانی، تنش یا ترس احساس می کنیم به خصوص در مورد اتفاقاتی که قرار است رخ دهد یا فکر می کنیم ممکن است در آینده اتفاق بیفتد.

تجربه استرس و اضطراب در شرایط تهدید و یا در معرض خطر بودن، یک واکنش طبیعی است که در سطح افکار، احساسات و تغییرات فیزیکی قابل تجربه است. اضطرابی که بسیاری از ما درمورد کرونا ویروس داریم، یک احساس کاملا طبیعی است پس سعی کنیم به درستی این استرس و اضطراب را کنترل کنیم.

اداره مشاوره و مددکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی   فرماندهی انتظامی استان آذربایجان شرقی