مهارت‌آموزی گام اول توسعه دانایی و توانایی
مهارت‌آموزی گام اول توسعه دانایی و توانایی

مهارت‌آموزی گام اول توسعه دانایی و توانایی مشایخی گفت: آموزش و مهارت‌آموزی رکن اساسی توسعه‌یافتگی کشور است.به گزارش پایگاه خبری صدای آناک به نقل از روابط عمومی امداد صنعت، روز ۲۹ فروردین مصادف با روز ارتش، نشست تخصصی شورای مرکزی جامعه اسلامی کارگران استان آ.ش و مسئولین کارگروه‌های تخصصی امداد صنعت نانو با مدیرکل اداره […]

مهارت‌آموزی گام اول توسعه دانایی و توانایی

مشایخی گفت: آموزش و مهارت‌آموزی رکن اساسی توسعه‌یافتگی کشور است.
به گزارش پایگاه خبری صدای آناک به نقل از روابط عمومی امداد صنعت، روز ۲۹ فروردین مصادف با روز ارتش، نشست تخصصی شورای مرکزی جامعه اسلامی کارگران استان آ.ش و مسئولین کارگروه‌های تخصصی امداد صنعت نانو با مدیرکل اداره آموزش‌های فنی حرفه‌ای استان، علی مشایخی، با هدف همکاری و نهادینه کردن فرهنگ مهارت‌آموزی انجام شد.

علی مشایخی در این نشست با اشاره به توسعه اهداف اصیل دستگاه فنی حرفه‌ای بیان کرد: قلب تپنده توسعه اقتصادی کشور، آموزش‌های مهارتی در مدار عدالت است که این موضوع نقطه اوج پیشرفت و توسعه‌یافتگی بوده و مسائل آموزشی، مهارتی و برندسازی برای ورود به بازار کار یکی از مهم‌ترین شاخص‌های ارزیابی شهرهای توسعه‌یافته برای دسترسی به سطح بالای پیشرفت می‌باشد.

وی در ادامه افزود: مجموعه آموزش‌های فنی حرفه‌ای استان در وزارت جدید از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده که وزیر کار نیز به صورت خاص و ویژه به این موضوع می‌نگرد و تمام تلاش، این است که این مجموعه توانمند شده و حرفی برای گفتن داشته باشد تا برای توسعه اقتصادی کشور مفید واقع گردد.

مدیرکل اداره فنی حرفه‌ای استان تصریح کرد: متاسفانه در کشور ما به آموزش‌های فنی حرفه‌ای به صورت سنتی و محدود نگاه می‌کنند در صورتی که فنی حرفه‌ای مجموعه‌ای نوآور، خلاق، به‌روز، دانش‌بنیان و های‌تک بوده و حرفی برای گفتن در عرصه صنعت دارد که ما نیز در این مسیر با یک سری تغییر نگرش‌ها قدم برمی‌داریم.

مشایخی تأکید کرد: رسالت ما از مهارت‌آموزی بر مدار تحول است در واقع راهبرد ما، انقلاب مهارت‌آموزی می‌باشد یعنی حرکت در مسیر عدالت با رویکرد فناورانه و نوآورانه که مفاهیمی به عنوان کلیدواژه برای خودمان تعیین کردیم با عنوان: «مشاغل آینده و آیندهٔ مشاغل».

همچنین وی افزود: در هر کارخانه‌ای یک واحد R&D وجود دارد که باید به فنی حرفه‌ای وصل شود در غیر این صورت ارتباط علم و‌ صنعت رو به زوال خواهد بود چرا که در مجموعه‌های دانشگاهی به کرات ضعف مهارتی دیده می‌شود.

وی در پایان گفت: مجموعه فنی حرفه‌ای جهت حرکت بهتر و سریعتر به بال‌هایی برای همراهی نیاز دارد. به مجموعه‌هایی مثل جامعه کارگری و مراکز دانش‌بنیان‌، آموزش‌های آزاد و… وگرنه قطعا در رسالتش دچار خلل خواهد شد و به این دلیل اولویت سازمان ما همراه کردن بخش‌های خصوصی‌ و مردمی است تا بزرگان این مجموعه‌ها به ما جوانان راه نشان داده تا ما نیز با انرژی بیشتری رو به جلو حرکت نماییم.

در این نشست، اعضا شورای مرکزی جامعه اسلامی کارگران آذربایجانشرقی رؤسای کار گروه ها تخصصی امداد صنعت نانو ضمن عرض تبریک انتصاب شایسته مدیرکل اداره فنی حرفه‌ای استان، خود را معرفی نموده و در ارتباط با فعالیت‌هایشان توضیح داده و پیشنهادات، رویکردها و نظرات خود را در ابعاد مختلف مهارت‌آموزی ارائه کردند.

همچنین یداله جعفری دبیر جامعه اسلامی کارگران استان آ.ش و بنیان‌گذار امداد صنعت نانو گفت:
مهارت‌آموزی گام اول توسعه دانایی و توانایی ،
متاسفانه در دانشگاه‌های ما آموزش به اشباع رسیده و به حدی می‌باشد که دانشجو واقعا خسته شده است. اگر برای تغییرات در این زمینه تلاشی نکنیم، در آینده‌ای نزدیک ضرر و زیان بیشتری در کشور متحمل خواهیم شد.