کاهش مصرف انرژی با استفاده  فناوری نانو تکنولوژی در شرکت سیمان صوفیان
کاهش مصرف انرژی با استفاده  فناوری نانو تکنولوژی در شرکت سیمان صوفیان

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آناک ،معاونت پژوهش و فناوری جامعه اسلامی کارگران کشور به همراه رئیس کارگروه عارضه یابی امداد صنعت نانو با مهندس سعید دلفکار مدیر عامل سیمان صوفیان گفتگو کردند. مهندس جعفری بنیانگذار امداد صنعت نانو در این دیداراظهار داشت: در دنیای امروز مصرف سیمان در نقش نهاده‌ ساختمانی و عمرانی می‌تواند به […]

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آناک ،معاونت پژوهش و فناوری جامعه اسلامی کارگران کشور به همراه رئیس کارگروه عارضه یابی امداد صنعت نانو با مهندس سعید دلفکار مدیر عامل سیمان صوفیان گفتگو کردند.

مهندس جعفری بنیانگذار امداد صنعت نانو در این دیداراظهار داشت: در دنیای امروز مصرف سیمان در نقش نهاده‌ ساختمانی و عمرانی می‌تواند به عنوان یکی از شاخص‌های پیشرفت کشورها در نظر گرفته شود.
وی با اشاره به نقش نانو در صنعت سیمان گفت:نانو تکنولوژی یک رشته جدید نیست، بلکه یک دنیای جدید در تمام رشته‌ها است. صنعت سیمان نیز از این تغییر ات مثتسنا نیست و باید ورود نانو ذرات به صنعت سیمان جدی گرفته شود.
معاونت پژوهش و فناوری جامعه اسلامی کارگران کشور درادامه اشاره کرد: استفاده از افزودنی‌ها در تولید سیمان ، علاوه بر تأثیراتی که بر خواص سیمان دارد موجب مصرف کمتر سیمان ، کاهش مصرف انرژی و کاهش گازهای گلخانه‌ای را نیز به همراه خواهد داشت.

بنیان گذار امداد صنعت نانو در پایان پیشنهاد همکاری مجموعه آکادمی امداد صنعت نانو و کار گروه های ارتباط دانشگاه با صنعت، در عارضه یابی، نانو تکنولوژی و پژوهش را ارائه کرد که این تعامل مشترک کاهش مصرف سیمان و کاهش مصرف انرژی را به مجموعه سیمان صوفیان در پی خواهد داشت.
یداله جعفری در پایان تصریح کرد: قابل کتمان نیست که مجموعه سیمان صوفیان در این مدت کوتاه پیشرفت های بی بدیل داشته است واز این مجموعه، مراتب تشکر و قدردانی را داریم.

در ادامه مهندس سعید دلفکار مدیرعامل شرکت سیمان صوفیان در این جلسه ضمن خوش آمد گویی به رئیس و هیئت همراه گزارش مختصری از عملکرد و تاریخچه شرکت اراده نمود و اظهار کرد: شرکت سهامی عام کارخانجات سیمان صوفیان توان فنی و تخصص لازم را جهت تولید انواع سیمان پرتلند خاکستری را دارا می باشد و بسته به وضعیت بازار و تقاضا، به تولید و عرضه انواع مختلف سیمان اقدام می نماید.
 دلفکار افزود: رشد و اعتلای هر سازمان به انگیزه ها و توانایی های رو به رشد و جایگاه کارکنان آن سازمان باز می گردد و منابع انسانی، ثروت و سرمایه اصلی و اولیه هر سازمان، جامعه یا هر کشوری را تشکیل می‌دهد
وی تاکید کرد : منابع انسانی زمانی بهره‌ور و کارآ خواهد شد که به سرمایه انسانی تبدیل شوند و سرمایه انسانی، چیزی به جز انباشت مهارت و تخصص نیست. و من به وجودکارگران و همکارانم در این شرکت افتخار می کنم و تمام موفقیت خود را مدیون تلاش های شبانه روزی همکارانم میدانم.
دلفکار در پایان تصریح کرد: ارتباط صنعت و دانشگاه در هر کشوری می تواند تأثیری تعیین کننده در رشد اقتصادی آنجا داشته باشد و از آنجا که افزایش سطح دانش و مهارت های عمومی و تخصصی نیروی کار از ضرورت ها و الزامات رشد و توسعه هر سازمانی محسوب می شود بنابراین جهت برخورداری از دانش روز و دستیابی به روش‌های نوین در زمینه‌های گوناگون، بخصوص در عرصه تکنولوژی ، تحقیق و توسعه نیاز ارتباط دانشگاه و صنعت بیشتر به چشم می خورد و در این رابطه هر نوع تعاملی با دانشگاه که منجر به کاهش انرژی، افزایش راندمان تولید و کیفیت محصول بشود ما از آن استقبال می کنیم.

در ادامه دکتر فخوری تبریزی رئیس کارگروه ارتباط صنعت جامعه اسلامی کارگران و مدیر عارضه یابی امداد صنعت نانو نیز در این جلسه ضمن تشکر و قدردانی از مدیر عامل شرکت سیمان صوفیان، به تشریح دلایل اهمیت ارتباط صنعت و دانشگاه پرداخت و آمادگی جامعه اسلامی کارگران و آکادمی امداد صنعت نانو را جهت همکاری با کارخانه عظیم سیمان صوفیان اعلام داشت.
وی افزود: امیدوارم این جلسات مستمربرگزار و منجربه تفاهم نامه ای جامع و کامل شود.