دکتر عابدزاده سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان آذربایجان شرقی: برنامه های درسی دانشگاه جامع علمی کاربردی با توجه به نیازهای صنعت و در راستای رفع نیازهای جامعه تدوین شده است
دکتر عابدزاده سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان آذربایجان شرقی: برنامه های درسی دانشگاه جامع علمی کاربردی با توجه به نیازهای صنعت و در راستای رفع نیازهای جامعه تدوین شده است

به گزارش صدای آناک،به مناسبت آغاز سی و یکمین سالروز تاسیس دانشگاه جامع علمی کاربردی و در راستای فرهنگ سازی مهارت آموزی در بین خانواده ها و تبیین اهداف دانشگاه جامع علمی کاربردی به عموم جامعه دکتر عابدزاده سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استانی آذربایجان شرقی پیش از خطبه های نماز جمعه ۲۲ مهرماه […]

به گزارش صدای آناک،به مناسبت آغاز سی و یکمین سالروز تاسیس دانشگاه جامع علمی کاربردی و در راستای فرهنگ سازی مهارت آموزی در بین خانواده ها و تبیین اهداف دانشگاه جامع علمی کاربردی به عموم جامعه دکتر عابدزاده سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استانی آذربایجان شرقی پیش از خطبه های نماز جمعه ۲۲ مهرماه کلانشهر تبریز سخنرانی کرد.

دکتر عابدزاده سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استانی آذربایجان شرقی در ابتدای سخنرانی خود اظهار داشت: دانشگاه جامع علمی کاربردی بعد از جنگ تحمیلی و به منظور رفع نیازهای ساخت و ساز در کشور ایجاد شد و در واقع هدف اصلی تشکیل دانشگاه این بود که تکنیسین تربیت کند، یعنی تربیت افرادی که بتوانند در زمان کوتاه مشکلات بزرگ را پاسخگو باشند.

وی ادامه داد: مطابق این هدف دانشگاه جامع علمی کاربردی تلاش دارد تا در یک دوره ۲ ساله، افرادی را تربیت نماید که پس از فارغ التحصیلی مستقیم به سوی بازار کار رفته و نیازهای بازار را برطرف کنند. با این شیوه ضمن ارایه آموزش های ناب و نافع و پرهیز از زیاده آموزی، عرضه تکنیسین ماهر و متخصص منطبق با نیاز بازار به سرعت انجام شود.

دکتر عابدزاده با بیان اینکه مقاطع تحصیلی دانشگاه جامع علمی کاربردی در حال حاضر شامل کاردانی و کارشناسی ناپیوسته می باشد گفت:  ما فعلا در حالت ۲ به علاوه ۲ کار می کنیم که این روش در دنیا مرسوم هست یعنی تربیت تکنیسن در اولویت بوده و نهایتا درصد کمتری از دانشجویان به مقاطع تحصیلی بالاتر می روند.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان آذربایجان شرقی ادامه داد: برنامه های درسی دانشگاه جامع علمی کاربردی باتوجه به نیازهای صنعت و با همکاری همان صنعت تدوین شده و دانشجو پس از گذراندن دوره آموزشهای نظری و عملی می تواند وارد شغل مورد نظر شده و یا حتی خود اقدام به تاسیس شرکت کرده و کارآفرین آن حوزه شود.

دکتر عابدزاده با بیان اینکه در دانشگاه جامع علمی کاربردی رشته های خاصی مانند رشته تربیت آتش نشان، طراحی و اجرا می شوند گفت: تا پیش از اجرای این رشته در این دانشگاه، آتش نشانهای ما برای آموزش به خارج از کشور اعزام می شدند، اما امروز مرکز آموزش علمی کاربردی آتش نشانی، هم دانشجویان و آتش نشانهای عزیز کشورمان را آموزش داده و هم میزبان آتش نشانهای سایر کشورها برای گذراندن دوره های علمی کاربردی است.

دکتر عابدزاده در پایان با بیان اینکه مسئولان دولت سیزدهم تلاش خود را جهت فرهنگ سازی مهارت آموزی انجام می دهند

افزود:  نکته قابل توجه این است که در دولت جدید، آموزش عالی اولین بار وارد بحث اشتغال شده و وزیر محترم علوم نیز به موضوع اشتغال و مهارت تاکید می نمایند که این گامی بلند برای ایجاد تحول در کشور است.