برگزاری جشنواره نخستین واژه آب برای ۳۰۰۰ نفر از دانش آموزان آذربایجان شرقی
برگزاری جشنواره نخستین واژه آب برای ۳۰۰۰ نفر از دانش آموزان آذربایجان شرقی

جشنواره نخستین واژه آب با محوریت فرهنگ‌سازی مصرف بهینه و مدیریت مصرف با همکاری اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در بیش از ۳۵ مدرسه استان برگزار شد. به گزارش صدای آناک به نقل از روابط عمومی شرکت آبفای استان، مدیر دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی گفت: […]

جشنواره نخستین واژه آب با محوریت فرهنگ‌سازی مصرف بهینه و مدیریت مصرف با همکاری اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در بیش از ۳۵ مدرسه استان برگزار شد.

به گزارش صدای آناک به نقل از روابط عمومی شرکت آبفای استان، مدیر دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی گفت: برنامه های این جشنواره شامل برگزاری مسابقه نقاشی آب و زندگی، کارگاه آموزشی اولیاء دانش آموزان، اجرای طرح همیار آب و کارگاه آموزشی ویژه آموزگاران و آموزش دانش آموزان و اهدای جوایز و هدایا به دانش آموزان است.
مهندس پورآقاجان طی سخنانی با بیان نقش آب در حیات انسان ها، افزود: این نعمت خدادادی جایگزین ندارد و باید بهینه مصرف شود.
وی با اشاره به کارکردهای آب در زندگی روزمره ی مردم، ادامه داد: صرفه جویی در مصرف این ماده ی حیاتی باید مورد توجه و تاکید همگان قرار گیرد.
مدیر دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی از دانش آموزان خواست به عنوان حامیان آب، به والدین خود تاکید کنند تا آب را بدرستی استفاده و مصرف آن را مدیریت کنند.
مهندس پورآقاجان خاطرنشان کرد: بحران آب در کشور جدی است بنابراین فرهنگ‌ سازی در مصرف آب و ضرورت مصرف بهینه موضوع بسیار مهمی است که باید از مدارس آغاز شود و آموزش به این نسل به ویژه در دوره ابتدایی می تواند نتایج موثر و ماندگاری را در آینده داشته باشد.
مهندس پور آقاجان تصریح کرد: در این برنامه راه های مصرف درست آب و چرخه تولید آب برای دانش آموزان تشریح و بسته های آموزشی در راستای مصرف بهینه آب به دانش آموزان اهدا گردید.
وی از همکاری جدی آموزش و پرورش استان در اجرای برنامه های مرتبط با نخستین واژه آب و نیز طرح همیار آب تقدیر و تشکر کرد و گفت: سعی خواهیم کرد در طول سال تحصیلی  نیز این برنامه ها ادامه خواهد داشت.
مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی در پایان خاطرنشان کرد: این جشنواره در ۲۵ مدرسه تبریز و ۱۰ مدرسه شهرستان های استان برگزار شده است.
مهندس پور آقاجان در پایان تاکید کرد: آب سرمایه ملی است و حفاظت از آن یک وظیفه و رسالت همگانی می باشد و این نعمت الهی پس از ما متعلق به آیندگان است و باید امانتداران خوبی برای نسل های بعد از خود، باشیم.
وی با بیان اینکه ایران در ردیف مناطق خشک و نیمه خشک قرار دارد و بارش باران در این کشور یک سوم متوسط جهانی است اظهار داشت: هدف ما از برگزاری این جشنواره این است که با ارائه آموزش‌های لازم به دانش‌آموزان، نسلی صرفه‌جو تربیت کنیم تا در آینده کمتر شاهد استفاده بی‌رویه از آب باشیم.