مدیر کل بیمه سلامت استان ؛شهرستان چاراویماق زیر چتر حمایتی سازمان بیمه سلامت
مدیر کل بیمه سلامت استان ؛شهرستان چاراویماق زیر چتر حمایتی سازمان بیمه سلامت

مدیرکل بیمه سلامت استان آذربایجان شرقی از چتر حمایتی بیمه سلامت برای بیش از ۹۵ درصد جمعیت شهرستان چاراویماق خبر داد. به گزارش صدای آناک به نقل از روابط عمومی بیمه سلامت استان، دکتر مجیدی مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی در دیدار با فرماندار شهرستان چار اویماق گفت: حدود ۹۵ درصد از جمعیت شهرستان چاراویماق […]


مدیرکل بیمه سلامت استان آذربایجان شرقی از چتر حمایتی بیمه سلامت برای بیش از ۹۵ درصد جمعیت شهرستان چاراویماق خبر داد.

به گزارش صدای آناک به نقل از روابط عمومی بیمه سلامت استان، دکتر مجیدی مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی در دیدار با فرماندار شهرستان چار اویماق گفت: حدود ۹۵ درصد از جمعیت شهرستان چاراویماق تحت پوشش بیمه سلامت هستند که بصورت رایگان از خدمات بیمه ایی بهره مند اند.

 وی با اشاره به سیاست سازمان بیمه سلامت در اجرای طرح پزشک خانواده گفت: در سال گذشته بیش ازپنچ و نیم میلیارد تومان به منظور اجرای این طرح در شهرستان چاراویماق و برای هزینه دارو، خدمات پاراکلینیک، حقوق و کارانه اعضای تیم سلامت به شبکه بهداشت این شهرستان پرداخت شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان افزود: حدود ۲۲۰ پزشک در استان عضو طرح پزشک خانواده هستند که برای ۳۵۰ هزار نفر خدمات ارایه می دهند.

وی از شهروندان خواست با مراجعه به این پزشکان از مزایای پزشک خانواده از جمله ارز ترجیحی دارو و نیز حق ویزیت بسیار پایین برخوردار برخوردار شوند.

دکتر مجیدی به صندوق حمایتی تازه تاسیس بیماران صعب العلاج نیز اشاره کرد و گفت: قبلا بیماران خاص شامل پنچ بیماری ام اس، هموفیلی، همودیالیز، پیوند کلیه و تالاسمی تحت پوشش درمانی سازمان بیمه سلامت بود اما امسال با مصوبه مجلس شورای اسلامی ۵۰۰۰ میلیارد تومان به سازمان بیمه سلامت اختصاص داده شده است که با توافق وزارت بهداشت و درمان و ایجاد صندوق بیماران صعب العلاج بیش از۴۰ نوع بیماری خاص و سرطانی از خدمات این صندوق بهره مند می شوند.

وی درباره نحوه برخورداری بیماران خاص و صعب العلاج از خدمات صندوق گفت: بیماران با مراجعه به دفاتر پیشخوان و یا توسط پزشک معالج با ثبت مشخصات خود در سامانه و پس از تایید معاونت درمان علوم پزشکی می توانند بیش از ۳۰۰ خدمت اعم از ویزیت، آزمایشگاه، تصویربرداری را دریافت کنند و پرداختی آنها نزدیک به صفر خواهد بود.

مدیر کل بیمه سلامت استان در راستای حمایت از سیاست های جوان سازی جمعیت نیز گفت: تاکنون نزدیک به ۲ هزار زوج نابارور در استان شناسایی شده اند و حدود ۴ میلیارد تومان برای خدمات نازایی و ناباروی این زوجین پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: زوجین نابارور می توانند با ارائه مدارک موردنیاز و دریافت نشان ناباروری از مراکز طرف قرارداد خدمات حمایتی و درمانی خود را با پوشش بیمه دریافت کنند. 

در پایان این دیدار فرماندار شهرستان چاراویماق نیز ضمن تقدیر و تشکر از حضور مدیرکل بیمه سلامت از خدمات بیمه سلامت در سطح شهرستان و استان ابراز رضایت نمود و بر رفع موانع صدور سند ساختمان بیمه سلامت از مبادی قانونی تاکید کرد.