مدیر کل بیمه سلامت استان ؛بیمه نمودن تمام اقشار جامعه یکی از اهداف اصلی دولت‌هاست.
مدیر کل بیمه سلامت استان ؛بیمه نمودن تمام اقشار جامعه یکی از اهداف اصلی دولت‌هاست.

مدیرکل بیمه سلامت استان آذربایجان شرقی گفت: بیمه نمودن تمام اقشار جامعه یکی از اهداف اصلی دولت‌ها بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بوده است. به گزارش صدای آناک به نقل از روابط عمومی بیمه سلامت استان، دکتر مجیدی مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی در دیدار با فرماندار شهرستان اسکو سازمان بیمه سلامت را مولود انقلاب ذکرکرد […]


مدیرکل بیمه سلامت استان آذربایجان شرقی گفت: بیمه نمودن تمام اقشار جامعه یکی از اهداف اصلی دولت‌ها بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بوده است.

به گزارش صدای آناک به نقل از روابط عمومی بیمه سلامت استان، دکتر مجیدی مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی در دیدار با فرماندار شهرستان اسکو سازمان بیمه سلامت را مولود انقلاب ذکرکرد و گفت: یکی از دغدغه های اصلی دولتها پوشش حداکثری افراد جامعه است که به همین منظور سازمان بیمه سلامت یکی از مهم ترین و اصلی ترین بیمه های پایه کشور است که توانسته است در طی سالهای گذشته افراد فاقد بیمه کشور را تحت پوشش خود درآورد.

وی گفت:در سال ۱۳۷۳ بیمه خدمات درمانی تصویب و در سال ۹۱ به سازمان بیمه سلامت تغییر نام و اساسنامه داد؛ که یکی از مهم ترین وظایف آن پوشش درمانی و حمایتی افراد فاقد بیمه بخصوص اقشار کم درآمد جامعه بوده است.

وی افزود:هم اکنون بالغ بر ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت استان تحت پوشش است که یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر آن بیمه شدگان روستایی، عشایر و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر است و حدود ۲۷۰ هزار نفر کارکنان دولت، بازنشستگان و خانواده‌هایشان است که از مزایای درمانی بیمه سلامت بهره مند هستند. حدود ۸۰ هزار نفر بیمه سایر اقشار داریم که شامل خانواده شهدا و جانبازان و آزادگان و مددجویان بهزیستی و طلاب است، صندوق دیگر صندوق کمیته امداد است که از سال ۹۸ تحت پوشش ما آمده که حدودا در استان ما ۴۵ هزار نفر است.

مدیرکل بیمه سلامت استان با اشاره به اجرای موفق طرح های الکترونیکی در کشور گفت:

نسخه نویسی الکترونیکی از جمله طرح های موفقی بوده که به عنوان قسمتی از پرونده الکترونیکی شهروندان توسط سازمان بیمه سلامت در طی سالهای گذشته اجرایی شد.

دکتر مجیدی به صندوق حمایتی تازه تاسیس بیماران صعب العلاج نیز اشاره کرد و گفت: امسال با مصوبه مجلس شورای اسلامی ۵۰۰۰ میلیارد تومان به سازمان بیمه سلامت اختصاص داده شده است که با توافق وزارت بهداشت و درمان و ایجاد صندوق بیماران صعب العلاج بیش از۴۰ نوع بیماری خاص و سرطانی از خدمات این صندوق بهره مند می شوند.

وی درباره نحوه برخورداری بیماران خاص و صعب العلاج از خدمات صندوق گفت: بیماران با مراجعه به دفاتر پیشخوان و یا توسط پزشک معالج با ثبت مشخصات خود در سامانه شهروندی سازمان بیمه سلامت و پس از تایید معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی می توانند از این نوع خدمات بهرمند شوند.

در پایان این دیدار فرماندار شهرستان اسکو نیز ضمن تقدیر و تشکر از حضور مدیرکل بیمه سلامت در این شهرستان گفت:در طی سال های اخیر سازمان بیمه سلامت توانسته است رضایت نسبی در جامعه ایجاد نماید بطوریکه تاکنون شکایتی از این سازمان از طرف مردم نداشتیم و این مرهون زحمات کارکنان خدوم این سازمان است.

در پایان مدیر کل بیمه سلامت استان از مراکز درمانی طرف قرارداد و دفتر پیشخوان این شهرستان بازدید کرد و از نزدیک در جریان امورات بیمه شدگان و موسسات درمانی قرار گرفت.