احداث ۷۰۰۰واحدمسکونی برای حاشیه نشینان در تبریز
احداث ۷۰۰۰واحدمسکونی برای حاشیه نشینان در تبریز

به گزارش خبرنگار صدای آناک امیر بخشی زاده ضمن تبریک هفته حمل و نقل در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: در سطح استان ۸۱۴ کیلومتر پروژه های آزادراهی در قالب حدودا ۱۴ قطعه در حال ساخت هست که ۵۵۵کیلومتر آن در استان تبریز است و در پروژه های بزرگ راهی حدوداً ۷۱۵کیلومتر بزرگراهی و […]

به گزارش خبرنگار صدای آناک امیر بخشی زاده ضمن تبریک هفته حمل و نقل در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: در سطح استان ۸۱۴ کیلومتر پروژه های آزادراهی در قالب حدودا ۱۴ قطعه در حال ساخت هست که ۵۵۵کیلومتر آن در استان تبریز است و در پروژه های بزرگ راهی حدوداً ۷۱۵کیلومتر بزرگراهی و ۲۷۷ کیلومتر راههای اصلی و ۵۸۰ کیلومتر راه آهن بوده است که در دست ساخت است.

مدیرکل راه و شهرسازی گفت: پروژه های نهضت ملی مسکن که در استان تبریز ۲۷۴ هزارنفرثبت نام کننده هست که ۳۹ هزار نفر آن تایید نهایی شده است که ۱۵ هزار نفر از این متقاضیان تائید شده آورده اولیه ۴۰ میلیون را تامین کرده‌اند و وظیفه ما تامین زمین رایگان و معرفی متقاضیان به بانک‌هاست و هزینه ساخت با متقاضیان است که قسمتی را به صورت تسهیلات و بخشی را باید به صورت نقدی پرداخت کنند. 

بخشی زاده افزود: پروژه های آزادراه بازرگان، آزادراه مراغه-هشترود، بزرگراه بستان آباد-سراب، آزادراه صوفیان-سلماس و مرند-جلفا و همچنین پروژه احداث ۱۴ قطعه ازادراه در استان اغاز شده است.

بخشی زاده گفت: وظیفه راه و شهرسازی تامین زمین رایگان و معرفی به بانک است و متقاضیان هزینه ساخت را متقبل می شوند.

وی همچنین در خصوص در نهضت ملی مسکن اظهار کرد: در نهضت ملی مسکن ۵۰۰ هزار واحد در این ۷۱۰۰ هکتار زمین موجود ایجاد کرد که ۶۴ هزار هکتار اراضی دولت که ۳۴ درصد آن سند زده شده تا پایان سال آینده سند دار کنیم.

بخشی زاده عنوان کرد: وضعیت مساکن در شهرک جوانان  حدود ۴۰۰۰ نفر در تبریز در سکونتگاه‌های غیررسمی ساکن هستند که در این رابطه تفاهم نامه‌ای داریم و از ۱۳۲ هکتار اراضی موجود در شهرک جوانان، بعد از احصای حریم گسل و… ۹۰ هکتار از اراضی باقی مانده که مقرر است ۷۰۰۰ واحد مسکونی در قالب سه طبقه برای حاشیه‌نشینان احداث شود.

بخشی زاده گفت:  سیاست دولت شهرهای کوچک قطعات تک واحدی برای تحقق هزار قطعه بالای ۲۰۰ متر در شهرستان های هشترود، عجب شیر، بناب، سراب، هریس و… در حال واگذاری است و ایجاد باغ شهر با قطعات ویلایی در شهرهای مرند، سراب، اهر، اطراف تبریز، مراغه و ورزقان در حال انجام است.

وی افزود: اداره کل راه‌و شهرسازی از طریق ماده ۹ و ۱۰ برای تامین زمین ساخت مسکن اقدام می‌کند که شامل در اختیار قرار گرفتن اراضی سایر سازمان‌ها و همچین تغییر نمایندگی از منابع طبیعی به نام راه و شهرسازی است، افزود: تاکنون ۱۳۴ هکتار از طریق ماده ۱۰ و شش هزار هکتار نیز از طریق ماده ۹ به نام راه و شهرسازی استان سند خورده است.

خبرنگار سمیه امینی