اکثر مدیران و تولیدکنندگان داخلی با مباحث مدیریت برندسازی بیگانه اند
اکثر مدیران و تولیدکنندگان داخلی با مباحث مدیریت برندسازی بیگانه اند

این روزها، اغلب تولید کنندگان و مدیران کارخانه ها و مراکز از وضعیت حاکم بر فضای کسب و کار و مشکلات بر سر راه چرخه اقتصادی شان گلایه دارند و در بعضی از موارد نیز، این مشکلات را برطرف نشدنی می پندارند، در این راستا، برای پی بردن به کمّ و کیف چگونگی برطرف سازی […]

این روزها، اغلب تولید کنندگان و مدیران کارخانه ها و مراکز از وضعیت حاکم بر فضای کسب و کار و مشکلات بر سر راه چرخه اقتصادی شان گلایه دارند و در بعضی از موارد نیز، این مشکلات را برطرف نشدنی می پندارند، در این راستا، برای پی بردن به کمّ و کیف چگونگی برطرف سازی موانع و مشکلات فرا راه این حوزه و نقش مشاوران اقتصادی در بهبود فضای کسب و کار، گفتگویی انجام می دهیم با یکی از مشاوران فعال در این حوزه، متن زیر مصاحبه ای کوتاه است با دکتر بابک شهیدی؛ مشاور و مدیرعامل مشاوران چتر آبی ایرانیان….

شهیدی در پاسخ به بود یا نبود مشکلات و موانع تولید و برندسازی کالای ایرانی اظهار می دارد: مبحث مهم در این حوزه، بیگانگی اغلب مدیران و تولیدکنندگان داخلی با مباحث مدیریت برندسازی است که به عنوان یکی از مهم ترین موانع بر سر راه این فرآیند، جای بحث دارد، به بیان دیگر، کم توجهی آنان به موضوع برندسازی، خود عاملی است تأثیر گذار بر این حوزه، با این مفهوم که آنان، خود را عقل کل در مباحث مدیریتی         می پندارند و با بی توجهی به بهره مندی از وجود و پتانسیل های یک مشاور، مشاوره ها و راهکارهای عملیاتی وی، منجر به ایجاد خلل در مباحث مدیریتی و اجرایی آن در روند پیشرفت کسب و کار خود         می شوند.

وی در پاسخ به چگونگی راهکارهای پیشنهادی برای برطرف سازی این معضل، ادامه می دهد: مدیران و فعالان حوزه اقتصادی می توانند با استفاده از یک مشاور در کسب و کار خود فایق آیند و با توجه و آشنایی مختصر با این حوزه فعالیتی بسیاری از موانع را مرتفع سازند و با دریافت راهنمایی های لازم برای نحوه شروع و تبلیغ محصول و خدمه خود بسیاری از تهدیدها را به فرصت های مناسب حوزه اقتصادی تبدیل نمایند و در این راستا می توانم یاد آور شوم که تیم  مشاوران این مجموعه،     می تواند در جهت رشد و توسعه اقتصادی مجموعه های متعدد و مدیران علاقه مند به بهره مندی از ظرفیت های فکری آنان، همراه و همگام مدیران و فعالان عرصه تولید در فضای کسب و کار ایشان باشد و بنده نیز، به عنوان عضو کوچکی از مشاوران این مجموعه در جهت توسعه، برطرف سازی معایب مشهود در امر مدیریت کسب و کار و مشاوره های مرتبط با این فرآیند از شروع کار تا خروجی محصول باخدمه همراه دوستان و هم تیمی های خود هستم.

این مشاور در پاسخ به نقش مشاوران اقتصادی، چگونگی فرآیند مشاوره ای و مزایای بهره مندی از وجود مشاوران خِبره در فضاهای کسب و کار ابراز می دارد: ما معمولاً بعد از مراجعه افراد علاقه مند به مشاوره در خصوص بهبود وضعیت کسب و کارشان، یک جلسه ابتدایی تشکیل داده تا با وضعیت کسب و کار آنان آشنا شویم، پس از برگزاری این جلسه و کسب اطلاعات اولیه، مصمم به بهبود وضعیت موجود شان می شویم و با گردآوری اطلاعات اولیه و پایه آنان، نحوه و چگونگی فرآیند کارشان را موشکافی می کنیم و زیره ذره بین قرار می دهیم و بعد از بررسی مداقّانه و موشکافانه، مشاوره های خود را ارایه می دهیم و بعد از حصول اطمینان آنان به توانایی تیم ما در برطرف سازی موانع و مشکلات بر سر راه شان، در یک بازه ۳ تا هفت روزه، به مدت یک هفته کسب و کار شان را زیر نظر می گیریم و به محض محرز شدن مشکلات و چالش های آنان و آشنایی جامع، پس از چند روز، یک گزارش کامل از مشکلات و چالش های مشهود و احتمالی آتی آنان را تهیه می کنیم و راهکارهای قابل اجرا و عملیاتی مرتبط با حوزه کسب و کار آنان را ارایه می دهیم و در واقع یک طرح شغلی یا بیزنس پلن کامل از کسب و کار آنان را در اختیارشان قرار می دهیم و در این بیزنس پلن دقیقاً مشخص می کنیم که آنان کجا و چگونه باید فعالیت تبلیغاتی خود را انجام دهند، یا معین می سازیم که آنان چه محتوایی را برای بهتر نشان دادن خود نیاز دارند و بعد از آگاه سازی در این خصوص، مشاوره های جامع و لازم را در اختیارشان قرار می دهیم تا آنان به سهولت دریایند که با چه کسانی و از کجا می توانند کار خود را به نحو احسن، شروع کنند یا چگونه تداوم و بهبود بخشند.

دکتر بابک شهیدی مشاورو مدیرعامل مشاوران چترآبی ایرانیان