معاون رییس جمهور و رییس سازمان اداری و استخدامی کشور در بازدید از تأمین اجتماعی شعبه پنج تبریز؛ شفافیت و سهولت دسترسی به خدمات از ضروریات تأمین حقوق شهروندی است
معاون رییس جمهور و رییس سازمان اداری و استخدامی کشور در بازدید از تأمین اجتماعی شعبه پنج تبریز؛ شفافیت و سهولت دسترسی به خدمات از ضروریات تأمین حقوق شهروندی است

معاون رییس جمهور و رییس سازمان اداری و استخدامی کشور و استاندار آذربایجان شرقی به همراه جمعی از مدیران استانی از شعبه پنج تبریز به عنوان نهاد الگوی استقرار میز خدمت استان بازدید نمودند. به گزارش آناک نیوز به نقل از  روابط عمومی اداره کل تأمین اجتماعی آذربایجان شرقی، جمشید انصاری، معاون رییس جمهور و […]

معاون رییس جمهور و رییس سازمان اداری و استخدامی کشور و استاندار آذربایجان شرقی به همراه جمعی از مدیران استانی از شعبه پنج تبریز به عنوان نهاد الگوی استقرار میز خدمت استان بازدید نمودند.

به گزارش آناک نیوز به نقل از  روابط عمومی اداره کل تأمین اجتماعی آذربایجان شرقی، جمشید انصاری، معاون رییس جمهور و رییس سازمان اداری و استخدامی کشور، در طی سفر خود به استان آذربایجان شرقی، با حضور در محل تأمین اجتماعی شعبه پنج تبریز،  ضمن دیدار و گفتگو با مراجعین این شعبه، روند ارائه خدمات به مخاطبین در قالب میز خدمت را ارزیابی نمود.

معاون رییس جمهور و رییس سازمان اداری و استخدامی کشور در این بازدید عدم آگاهی مردم با حقوق شهروندی را در نظام اداری مشکل زا دانسته و با تأکید بر توسعه خدمات غیرحضوری و الکترونیک در راستای کاهش تردد بین واحدهای خدمت رسان را لازم و ضروری خواند.

وی با اشاره به اینکه حقوق شهروندی بایستی بین کارکنان و شهروندان نهادینه شود، اقدامات انجام شده در جهت ایجاد بستر خدمات غیرحضوری و تسهیل فرآیندها را مطلوب ارزیابی نمود و تصریح کرد شفافیت و سهولت دسترسی به خدمات و اطلاعات بایستی مورد توجه جدی مسئولین قرار گیرد.

جعفر سمساری، مدیر کل تأمین اجتماعی استان نیز در این بازدید، ضمن ارائه گزارشی از نحوه استقرار میز خدمت و فرآیند ارائه خدمات به مشتریان، توسعه خدمات غیر حضوری همگام با اصلاح فرآیندها و تسهیل امور را از جمله اقدامات مؤثر سازمان تأمین اجتماعی در جهت تأمین حقوق شهروندی عنوان داشته و افزود، در حال حاضر بالغ بر ٨٠ درصد از خدمات مرتبط با مشتریان به صورت غیرحضوری در دسترس است که این امر ضمن کاهش در مراجعات غیرحضوری به واحدهای تابعه تأمین اجتماعی، موجبات ارتقای کیفیت خدمات را نیز فراهم آورده است.

مدیر کل تأمین اجتماعی استان آذربایجان شرقی، با بیان اینکه میز خدمت به وسعت شعبه و با مشارکت تمامی کارکنان در شعب تابعه تأمین اجتماعی استان محقق شده است، توانمندسازی و چندپیشگی کارکنان را از دستاوردهای استقرار میز خدمت در واحدهای تابعه دانسته و اذعان داشت، با ارتقای مهارت و دانش تخصصی همکاران شاهد کاهش تردد بین واحدی و تسریع خدمت رسانی به مراجعین در واحدهای تابعه هستیم. جعفر سمساری، تمدید و تعویض دفاتر درمانی و نیز نوبت دهی غیرحضوری را از جمله خدمات اخیر سازمان تأمین اجتماعی در حوزه خدمات غیرحضوری یاد نموده و خاطر نشان کرد، در حال حاضر ارائه لیست حق بیمه، صدور برگ پرداخت حق بیمهِ بیمه شدگان خاص، ابلاغ احکام الکترونیکی، مشاهده سوابق بیمه شدگان و نیز مشاهده احکام و فیش حقوقی مستمری بگیران به صورت الکترونیکی و در بستر اینترنت و تلفن همراه از طریق کد دستوری #١۴٢* و نیز نرم افزار تلفن همراه تأمین من، در دسترس عموم می باشد.