افزایش توان علمی مقابله با بیماریها راهکار نجات حیات وحش
افزایش توان علمی مقابله با بیماریها راهکار نجات حیات وحش

معاون محیط طبیعی حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی در کارگاه تخصصی سه روزه با موضوع «آشنایی با بیماریها و روشهای مقیدسازی شیمیایی در حیات وحش» به توان افزایی علمی متخصصان بعنوان راهکاری برای مقابله با اتلاف حیات وحش تاکید کرد. به گزارش صدای آناک به نقل از اداره روابط عمومی و اموررسانه حفاظت محیط زیست […]

معاون محیط طبیعی حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی در کارگاه تخصصی سه روزه با موضوع «آشنایی با بیماریها و روشهای مقیدسازی شیمیایی در حیات وحش» به توان افزایی علمی متخصصان بعنوان راهکاری برای مقابله با اتلاف حیات وحش تاکید کرد.

به گزارش صدای آناک به نقل از اداره روابط عمومی و اموررسانه حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی ، داود غنی پور معاون محیط طبیعی حفاظت محیط زیست استان در این کارگاه که با مشارکت انجمن علمی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تبریز و اداره کل حفاظت محیط زیست استان برگزار شد گفت : هدف از این کارگاه هم افزایی و اشتراک توان علمی مراکز دانشگاهی  جهت افزایش همکاریها و بهره مندی از توان علمی دانشگاه و امکانات و تجربیات کارشناسان حفاظت محیط زیست استان بود.

  وی ادامه داد : با عنایت به افزایش جمعیت، توسعه جوامع انسانی، دسترسی آسان به زیستگاه‌های طبیعی و در نتیجه افزایش تعارضات بین حیات وحش، انسان و حیوانات اهلی، روز به روز بر اهمیت آشنایی با بیماریهای حیات وحش کشور برای دامپزشکان، محیط بانان و کارشناسان مربوطه افزوده می‌شود. 

 غنی پور افزود : در این کارگاه موضوعات پرکاربردی نظیر آشنایی با اصول زنده گیری و مقیدسازی شیمیایی حیات وحش بصورت تئوری و عملی و در قالب چهار پنل تخصصی به مدت سه روز برای دانشجویان رشته دامپزشکی، کارشناسان، محیط بانان و علاقمندان تدریس شد. 

معاون محیط طبیعی استان نیز ضمن تاکید بر پیچیدگی و دشواری پزشکی حیات وحش به دلیل طبیعت غیرقابل کنترل حیات وحش، آموزش مستمر دامپزشکان و علاقمندان به این تخصص و همچنین کارشناسان مرتبط حفاظت محیط زیست را ضروری دانست.

وی همچنین ضمن اعلام استمرار برگزاری دوره های مشابه برای کارشناسان، محیط بانان و دامپزشکان علاقمند افزود: بیماریهای حیات وحش و مدیریت آن چالشی است که نیازمند همکاری نزدیک و مستمر علمی و عملی بین نهادهای دانشگاهی و اجرایی، دامپزشکان مستقل،اکولوژیستها و سایر متخصصین مرتبط با علوم حفاظتی بوده و خوشبختانه روند این همکاری‌ها مثبت است.

معماریان مدرس کارگاه در خصوص اهمیت دامپزشکی حیات وحش و جای خالی تخصص پزشکی حیات وحش در بین سایر تخصص های دامپزشکی، بر لزوم ارتقا سطح آموزش علاقمندان به فعالیت در این زمینه جهت حفاظت هر چه بهتر از تنوع زیستی اشاره کرد.