تشدید فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری های محلی از بعد از ظهر سه شنبه در آذربایجان شرقی
تشدید فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری های محلی از بعد از ظهر سه شنبه در آذربایجان شرقی

به گزارش صدای آناک،مدیر روابط عمومی هواشناسی آذربایجان شرقی از تشدید فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری های محلی از بعد از ظهر سه شنبه ۱۸ اردیبهشت تا اواخر چهارشنبه در استان خبر داد. افشین ابراهیمی مدیر روابط عمومی هواشناسی استان آذربایجان شرقی گفت: نقشه‌های پیشیابی هواشناسی نشان می‌دهد سامانه بارشی از بعد از ظهر سه […]

به گزارش صدای آناک،مدیر روابط عمومی هواشناسی آذربایجان شرقی از تشدید فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری های محلی از بعد از ظهر سه شنبه ۱۸ اردیبهشت تا اواخر چهارشنبه در استان خبر داد.

افشین ابراهیمی مدیر روابط عمومی هواشناسی استان آذربایجان شرقی گفت: نقشه‌های پیشیابی هواشناسی نشان می‌دهد سامانه بارشی از بعد از ظهر سه شنبه ۱۸ اردیبهشت تشدید شده و تا اواخر چهارشنبه در کلیه نواحی استان ادامه خواهد داشت.
ابراهیمی با اشاره به رگبار باران و رعد و برق، افزود: آبگرفتگی معابر و جاری شدن رواناب، سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها، در ارتفاعات و مناطق کوهسانی لغزندگی جاده ها، اختلال درناوگان حمل و نقل جاده های، ریلی و هوایی و مه گرفتگی دور از انتظار نبوده و توصیه می شود از سفر های غیر ضروری و اتراق در حاشیه مسیل ها و رودخانه ها اجتناب، احتیاط در تردد های جاده ای( مخصوصا در جاده های کوهستانی)، لغو فعالیت های کوهنوری و اقدامات پیشگیرانه در مورد مهار آبگرفتگی معابر، سیلاب های احتمالی انجام گیرد.

وی با اشاره به وزش باد گاهی نسبتا شدید، بیان کرد: احتمال پرتاب اشیا و سقوط اجسام و خسارت به سازه های سبک و شکستن سرشاخه هاب درختان، تابلوهای تبلیغاتی دور از انتظار نبوده و توصیه می‌شود از ساختمان‌های نیمه کاره و ایستادن در مکان‌هایی که احتمال سقوط اجسام وجود دارد، دوری شود.