فعالیت ۳۶۲ شرکت دانش بنیان در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی
فعالیت ۳۶۲ شرکت دانش بنیان در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی

به گزارش صدای آناک،جعفری راد در سلسله نشست رسم خدمت در جمعی از اصحاب رسانه افزود: در دولت سیزدهم ،پارک علم و فناوری تبریز جزء شش پارک سطح یک کشوری است که در سال ۱۴۰۰ جزو پارک های سطح سه کشور و در رده ۲۰ قرار داشتیم که با صعود ۱۸ پله ای این پارک […]

به گزارش صدای آناک،جعفری راد در سلسله نشست رسم خدمت در جمعی از اصحاب رسانه افزود: در دولت سیزدهم ،پارک علم و فناوری تبریز جزء شش پارک سطح یک کشوری است که در سال ۱۴۰۰ جزو پارک های سطح سه کشور و در رده ۲۰ قرار داشتیم که با صعود ۱۸ پله ای این پارک در حوزه بودجه بعد از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان مقام دوم را به خود اختصاص داده ایم.

وی گفت: در سال گذشته ارزیابی دانش بنیان در غرب و شمال غرب کشور به پارک تبریز داده شد که در سطح کشور پنج پارک علم و فناوری مسئولیت ارزیابی دانش بنیان شرکت ها را برعهده گرفتند و با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تفاهم نامه ای امضا شد که ۳۰ میلیارد اعتبار به شرکت دانش بنیان پرداخت گردید.

وی در خصوص میزان فروش داخلی شرکت های فناور و دانش بنیان اشاره کرد: در سال ۱۳۹۹ میزان فروش داخلی ۲ هزار میلیارد ریال، در سال ۱۴۰۰، این میزان ثابت مانده است و در سال ۱۴۰۱، ۱٫۷ هزار میلیارد تومان و در سال ۱۴۰۲، ۳٫۶ هزار میلیارد تومان و در مجموع در دولت سیزدهم در این سه سال ۵۵۰ هزار میلیارد ریال رسیده است.

رییس پارک علم و فناوری ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ تعداد شرکت‌های دانش بنیان استان ۱۰۸ مورد بود که در حال حاضر تعداد شرکت‌های استان با رشد ۲۳۵ درصدی به ۳۶۲ مورد رسیده است.

وی در خصوص میزان فروش خارجی و صادرات گفت:در سال ۱۳۹۹ صادرات ۲٫۵ میلیون دلار و سال ۱۴۰۰، ۲٫۷ میلیون دلار و در سال ۱۴۰۱ با افزایش جهشی ۹٫۵ میلیون دلار و سال گذشته ۱۳٫۵ میلیون دلار به فروش رسیده است.

جعفری راد افزود: میزان رشد شرکت های دانش بنیان استان ۲۳۵ درصد می باشد که این پارک بعد از استان های تهران، البرز، اصفهان و خراسان رضوی در رده پنجم کشور قرار دارد و بر اساس برنامه ریزی انجام شده امسال به رتبه سوم ارتقا یابیم.

خبرنگار سمیه امینی