توافق برای افزایش پذیرش حامل‌های صادراتی وترانزیتی توسط طرف ارمنی
توافق برای افزایش پذیرش حامل‌های صادراتی وترانزیتی توسط طرف ارمنی

به گزارش صدای آناک،مسئولین گمرکات  نوردوز و مغری ارمنستان در نشست مشترک مرزی که به میزبانی گمرک مغری انجام شد در خصوص توسعه و تسهیل مراودات مرزی و تحقق توافق تجارت ۳ میلیارد دلاری بین دو کشور به بحث و تبادل نظر پرداختند. رضا تقی زاده مدیر گمرک نوردوز در این نشست با اشاره به […]

به گزارش صدای آناک،مسئولین گمرکات  نوردوز و مغری ارمنستان در نشست مشترک مرزی که به میزبانی گمرک مغری انجام شد در خصوص توسعه و تسهیل مراودات مرزی و تحقق توافق تجارت ۳ میلیارد دلاری بین دو کشور به بحث و تبادل نظر پرداختند.

رضا تقی زاده مدیر گمرک نوردوز در این نشست با اشاره به مشکلات مطروحه توسط رانندگان حامل کالاهای صادراتی و ترانزیتی در مرز نوردوز بر افزایش ظرفیت پذیرش کامیون توسط گمرک کشور مقابل تاکید کرد.

مدیرگمرک نوردوز در ادامه با اشاره به اهمیت اقدامات پیشگیرانه گمرک در مبارزه با قاچاق کالا خواستار پیگیری جهت ایجاد بسترهای لازم از طرف گمرکات مرکزی برای تبادل اطلاعات و اسناد گمرکی بین گمرکات مرزی دو کشور شد که مورد استقبال طرف ارمنی قرار گرفت.

شایان ذکر است حاضرین در ابتدای این نشست یک دقیقه  به احترام رئیس جمهور شهید و همراهانشان  سکوت کرده و ایستادند.

گفتنی است مرز نوردوز در استان آذربایجان شرقی تنها مرز زمینی ایران با ارمنستان و کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا می باشد که روزانه بالغ بر ۴۰۰ کامیون از آن تردد می کنند.