شعار هفته محیط زیست «سهم من در تداوم حیات»
شعار هفته محیط زیست «سهم من در تداوم حیات»

اشتری در سلسله نشست رسم خدمت در دولت سیزدهم در جمع اصحاب رسانه افزود: شعار محیط زیست «سهم من در تداوم حیات» می باشد که نشانگر نقش بارز رسانه های جمعی در ارتقا فرهنگ زیست محیطی است. وی در خصوص عملکردهای شاخصی که در طول سه سال گذشته در حوزه محیط انسانی می باشد گفت: […]

اشتری در سلسله نشست رسم خدمت در دولت سیزدهم در جمع اصحاب رسانه افزود: شعار محیط زیست «سهم من در تداوم حیات» می باشد که نشانگر نقش بارز رسانه های جمعی در ارتقا فرهنگ زیست محیطی است.

وی در خصوص عملکردهای شاخصی که در طول سه سال گذشته در حوزه محیط انسانی می باشد گفت: در سال ۱۴۰۲، نیز پیگیری و افتتاح سلول شماره ۲ مرکز دفن ( لندفیل ) شهر تبریز ، افتتاح تصفیه خانه های شهرک صنعتی بیلبوردی، بناب و شهرک عالی نسب و افتتاخ واحد گوگردزدایی از گازهای خروجی پالایشگاه تبریز نیز در اقدامات محیط زیست بود که قرار بود در سفر رئیس جمهور افتتاح شود.

اشتری اشاره کرد: فاز دو فاضلاب شهر تبریز با تکمیل و راه اندازی این فاز سالانه در مجموع ۱۲۰ میلیون مترمکعب پساب خروجی به دریاچه ارومیه هدایت خواهد شد.

وی در خصوص  برنامه های شاخص حوزه معاونت محیط انسانی افزود: در سال ۱۴۰۳، برنامه هایی اعم ازتدوین و اجرای برنامه پایش آبهای زیرزمینی استان، تعیین و تکلیف آلودگی آبهای زیرزمینی غرب تبریز نظیر(پالایشگاه،پتروشیمی و…) و حداکثر تلاش در راستای رفع موانع تولید و همراهی برنامه های دولت و… از جمله برنامه هایی محیط انسانی سازمان می باشد.

مدیرکل محیط زیست گفت: در طول دو سال گذشته ۲ هزار تاکسی جدید جایگزین شده و ۸۰۰ دستگاه نیز در دست اقدام است و نیز در خصوص اتوبوس‌های فرسوده ۱۵۰ دستگاه جدید جایگزین شده است.

اشتری در ادامه  عنوان کرد: افتتاح سلول دفن بهداشتی شماره ۲ تبریز روزانه حدود یک هزار تن زباله در تبریز تولید می‌شود که با رعایت استانداردهای زیست محیطی باید تفکیک پسماند توسط شهرداری تبریز اجرایی شود.

وی در خصوص اقدامات شاخص حوزه توسعه مدیریت و منابع محیط زیست اشاره کرد:در سال ۱۴۰۲،اقداماتی با افزایش بیش از سه برابری اعتبارات عمرانی استانی، جدب ۱۱۵ میلیارد ریال از اعتبارات دور اول سفر ریاست جمهوری با اختصاص ۶۵۰ میلیارد ریال اعتبار از دور دوم سفر ریاست جمهوری، هزینه مرد ۴۲۵ میلیاردریال از محل تملک داراییهای سرمایه ای و اعتبارات عمرانی از سال ۱۴۰۱ تاکنون،نوسازی و مرمت آزمایشگاه مرکزی اداره کل با اعتبار بالغ بر ۶ میلیارد ریال و…. از اقدامات این سازمان بود.