نبود حتی یک دوربین ثبت تخلف خاموش در استان
نبود حتی یک دوربین ثبت تخلف خاموش در استان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در آذربایجان‌شرقی ۱۲ دوربین دچار نقص فنی و مشکل شده بود که بررسی‌های لازم صورت گرفت و هم‌اکنون حتی یک دوربین خاموش هم نداریم. به گزارش آناک پرس، اروجعلی علیزاده در نشست خبری با خبرنگاران پروژه‌ی آزادراه تبریز_ارومیه را یکی از مهم‌ترین پروژه‌ها دانست و ابراز داشت: […]

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در آذربایجان‌شرقی ۱۲ دوربین دچار نقص فنی و مشکل شده بود که بررسی‌های لازم صورت گرفت و هم‌اکنون حتی یک دوربین خاموش هم نداریم.
به گزارش آناک پرس، اروجعلی علیزاده در نشست خبری با خبرنگاران پروژه‌ی آزادراه تبریز_ارومیه را یکی از مهم‌ترین پروژه‌ها دانست و ابراز داشت: آزادراه تبریز_ارومیه به طول ۱۵۷ کیلومتر بوده که براساس قانون احداث آزادراه باید توسط بخش خصوصی و مشارکت دولت صورت گیرد.
وی در ادامه در خصوص این پروژه اذعان داشت: تا به این لحظه از سمت ارومیه دو قطعه به طول ۴۰ کیلومتر تا انتهای پل میانگذر و یک قطعه در قالب قطعه چهارم از روستای سرای تا خاصبان به طول ۳۰ کیلومتر زیر ترافیک رفته است.
علیزاده با اشاره بر اینکه شرکت تعاونی ناجا برای به انجام رسیدن این پروژه وارد کار شده، گفت: ۶۰ درصدِ قرارداد توسط بخش خصوصی و ۴۰ درصد دیگر توسط دولت تامین می‌شود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی راجع به عهدشکنی یک شرکت در خاموش کردن دوربین‌های ثبت تخلفات مطرح کرد: این مسئله یک موضوع کشوری بود که اصلا چنین اتفاقی در تبریز اتفاق نیفتاده بود.
علیزاده با اشاره به رفع مشکل تعدادی از دوربین‌ها در استان،افزود: در آذربایجان‌شرقی ۱۲ دوربین دچار نقص فنی و مشکل شده بود که بررسی‌های لازم صورت گرفت و هم‌اکنون حتی یک دوربین خاموش هم نداریم.
وی در ادامه با بیان اینکه ایمنی همیشه مقدم‌تر از خود کار می‌باشد در رابطه با نارضایتی‌های موجود از آسفالت‌ریزی‌های شبانه، عنوان کرد: از آنجایی که ایمنی همیشه مقدم بر خود کار است بنابراین در محل‌هایی که تردد افراد و ماشین‌آلات زیاد باشد طبق قانون اجازه‌ی آسفالت ریزی در شب وجود ندارد.
علیزاده در رابطه با ایجاد روشنایی در جاده‌ها گفت: اجازه‌ای در این خصوص به ما داده نشده که در همه جا روشنایی ایجادد کنیم بلکه تنها در سه نقطه مه‌گیر، داخل تونل و پشت پل‌های بزرگ می‌توانیم روشنایی تامین کنیم.

در ادامه این نشست رئیس انجمن حمل و نقل مسافربری استان با اشاره بر این که ناوگان حمل و نقل آذربایجان شرقی جزو کم حادثه‌ترین ناوگان‌های عمومی کشور به حساب می‌آید مطرح کرد: ۴۲ شرکت، ۹۶۷ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس سواری در حال حاضر در استان در حال فعالیت است.
وی ادامه داد: از این تعداد اتوبوس ۲۰۰ اتوبوس اجازه تردد در خارج استان را به دلیل عمر بالای ۱۵ سال ندارند.
موسوی در خصوص سهمیه اربعین اظهار داشت: ۳۲۲ سهمیه در اربعین داشتیم و حدود ۱۳۰ هزار نفر را با ۴۲۹ دستگاه حمل کردیم.

همچنین محمد قلعه‌بان، رئیس انجمن رانندگان تبریز با بیان اینکه کامیونی حامل موادغذایی و گرمایشی به مناطق خسارت دیده اعزام شده گفت: اینگونه فعالیت‌ها از جمله وظایف ما می‌باشد که در کنار این اقدامات اعزام ۲۸ کامیون برای زائران اربعینی نیز اتفاق افتاد.
وی در پایان ابراز داشت: شغل رانندگی از جمله کارهای دشوار است بنابراین قرار گرفتن این شغل را در گروه مشاغل سخت و زیان آور از جمله مطالبه‌های ما می‌باشد.

خبرنگار/ زهرا تاری‌زاده