مدیرعامل سازمان قطار شهری مطرح کرد
مدیرعامل سازمان قطار شهری مطرح کرد

افتتاح ۳ ایستگاه دیگر از مترو تبریز تا پایان شورای پنجم مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز و حومه، در خصوص چرایی افتتاح چهار ایستگاه عبوری خط یک مترو تبریز، توضیحاتی ارائه کرد و گفت: تلاش می‌کنیم تا پایان شورای پنجم و دولت تدبیر و امید، سه ایستگاه عبوری دیگر را نیز به بهره برداری برسانیم. […]

افتتاح ۳ ایستگاه دیگر از مترو تبریز تا پایان شورای پنجم

مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز و حومه، در خصوص چرایی افتتاح چهار ایستگاه عبوری خط یک مترو تبریز، توضیحاتی ارائه کرد و گفت: تلاش می‌کنیم تا پایان شورای پنجم و دولت تدبیر و امید، سه ایستگاه عبوری دیگر را نیز به بهره برداری برسانیم.

مصطفی مولوی در گفت‌وگوی خبری با اشاره به سوالات مطرح شده در خصوص اینکه چرا سال گذشته یکبار رییس دفتر رییس جمهورفاز ۳ خط یک مترو تبریز را افتتاح کرده و امسال نیز دوباره ایستگاه‌ها افتتاح می‌شود؟ گفت: پروژه مترو یک پروژه خطی و طولی بوده و هر کیلومتر آن بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان هزینه در پی دارد.

وی ادامه داد: یک بعد قضیه این است که منتظر شویم خط به طور کامل به اتمام برسد و به صورت یکجا افتتاح کنیم که اقدامی ایده آل است، اما با شرایط موجود امکان پذیر نبوده و این پروژه به مدت ۱۸ سال است که ادامه دارد.

وی ادامه داد: از بعد دوم نیز، می‌توان همچون بسیاری از پروژه‌های طولی دیگر، به مرور اقدام به افتتاح و استفاده از خدمات بکنیم، کاری که در سال‌هاید۹۴ و ۹۵ در افتتاح فاز یک و دو خط یک انجام شد و این فازها با تعریف ایستگاه‌های عبوری افتتاح شدند.

مدیر عامل سازمان قطار شهری تبریز وحومه توضیح داد: به طوری که در آن دوره، ایستگاه‌ها با برخی از نواقصات “مثل نداشتن سقف” هم افتتاح شد که حتی یکی از ایستگاه‌های فاز دو هنوز افتتاح نشده است.

وی گفت: در خصوص فاز سه نیز با تلاش و همت تمام همکاران در سازمان قطار شهری، پیمانکاران، مهندسان و کارگران در ۱۳ آبان ماه سال گذشته نه در شعار بلکه در عمل “مرگ بر آمریکا” را محقق ساخته و در بهمن ماه همان سال قطار را در خط یک به ایستگاه پایانی رساندیم تا مردم غرب تبریز نیز از این خدمات بهره مند شوند.

وی در خصوص افتتاح چهار ایستگاه عبوری نیز افزود: بعد از تایید تیم ریاست جمهوری که در محل ایستگاه‌ها حاضر شده بودند، مقرر شد سه ایستگاه عبوری در فاز سه و یک ایستگاه عبوری در فاز ۲ به صورت ویدیو کنفرانس و توسط رییس جمهور افتتاح شود.

مولوی با اشاره به برخی مقایسه‌ها در خصوص افتتاح مترو و سدها نیز گفت: برخی می‌گویند مگر ممکن است یک سد برای چند بار افتتاح شود؟ باید گفت که بله، یک سد یک بار افتتاح می‌شود اما چند و یا چندین سال بعد پایاب‌ها افتتاح شده و اگر نیروگاه برق آبی داشته باشد، وارد فاز بندی افتتاح می‌شود؛ در خصوص مترو نیز باید گفت که در مترو تهران نیز خط ۶ سال‌ها پیش افتتاح شده، اما طی این هفته دو ایستگاه عبوری این خط نیز افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به جزئیات افتتاح ایستگاه‌های عبوری خط یک گفت: روز پنجشنبه شاهد افتتاح ایستگاه سردار ملی در خیابان امام خمینی (ره)، ایستگاه امام حسین (ع)، ایستگاه شهیدان باکری و ایستگاه نور در منطقه لاله خواهیم بود.

به نقل از روابط عمومی سازمان قطار شهری تبریز، وی در خصوص وعده خود در رابطه با هر سه ماه و نیم افتتاح یک ایستگاه، گفت: امروز ۱۰ ماه از این وعده می‌گذرد و ما توانستیم چهار ماه از برنامه زمان بندی شده جلوتر حرکت کرده‌ایم.

مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز وحومه با اشاره به اینکه بدون شک نواقصاتی در این پروژه وجود دارد، گفت: ان شاءالله به مرور مانند فازهای قبل، نواقصات نیز رفع می‌شود.

وی با اشاره به سخنان خود در روز معارفه نیز گفت: آن روز جهت نشان دادن اراده، همت، تلاش و ایجاد آمادگی در همکاران و نشان دادن سختی مسیر، گفت اگر شده با طناب هم قطار را به پایان لاله می‌رسانیم و خدا را شکر امروز این امکان فراهم شده است که شهروندان در جنوب غرب تبریز از خدمات مترو بهره مند شوند.