حسین مرسلی معاونت فضای مجازی و رسانه و اطلاع رسانی ستاد مرکزی انتخاباتی دکتر رئیسی در کلانشهر تبریز در گفتگو با هفته نامه آناک اعلام کرد :تغییر از فناوری الکترونیک آنالوگ، به سوی فناوری دیجیتال را که از سال ۱۹۸۰ آغاز شده و تا امروز ادامه یافته، و با پیشرفت دانش بشری و بروز انقلاب […]
حسین مرسلی معاونت فضای مجازی و رسانه و اطلاع رسانی ستاد مرکزی انتخاباتی دکتر رئیسی در کلانشهر تبریز در گفتگو با هفته نامه آناک اعلام کرد :
تغییر از فناوری الکترونیک آنالوگ، به سوی فناوری دیجیتال را که از سال ۱۹۸۰ آغاز شده و تا امروز ادامه یافته، و با پیشرفت دانش بشری و بروز انقلاب های صنعتی اول تا چهارم اهمیت اینترنت و فضای مجازی و در نهایت هوش مصنوعی و اینترنت اشیا بخوبی احساس می شود و اینترنت و رسانههای اجتماعی و فعالیت واجدین شرایط شرکت در انتخابات و نامزدهای انتخاباتی در این فضا از ، در کنار ظهور هوش مصنوعی، یادگیری ماشین و کلان دادهها و بهرهگیری از آنها، توانسته بر انتخابات و نتایج آن اثر بگذارد.
شیوع کرونا در جهان سرعت پیشرفت انقلاب صنعتی چهارم را چندین برابر کرده و بسیاری را مجبور کرد تا آنجا که امکان دارد کارهایشان را بصورت مجازی و آنلاین انجام دهند و فضای مجازی با وجود تهدید های آن بیش از پیش برای مردم ارزشمند گردد
دکتر حسین مرسلی در خصوص اهمیت فضای مجازی در سیزدهمین دوره انتخابات ریاستجمهوری، دومین انتخابات میان دورهای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری همراه با ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ی سال ۱۴۰۰ گفت : بعلت شرایط حاکم ناشی از محدودیتهای کرونایی سبب شده تا به جای سفرهای استانی، دیدارهای مردمی، سخنرانیهای حضوری، راه و روشهای غیرحضوری جایگزین شود و این قطعاً به معنای گرایش بیشتر به سمت فضای مجازی خواهد بود
وی ادامه داد : انتخابات، وقتی آزاد و منصفانه برگزار شود فرصتی منظم و مشروع برای رقابت خواهد بود. خوشبختانه با توجه به سیستهای ستاد مرکزی در خصوص بهره گیری از آخرین فن آوری ها و فضای مجازی و نیز صرفه جویی و جلوگیری از اتلاف سرمایه مالی و جانی و هزینه کرد آنها در سایر آسیب های اجتماعی کشور و کمک به محرومان، معاونت فضای مجازی و رسانه در جهت استفاده حداکثری از این فضا و ایجاد یک رقابت سالم و به دور از هرگونه غرض ورزی کار خود را بصورت شبانه روزی و با همکاری کلیه معاونت ها و کمیته های دیگر آغاز کرده و از اهم فعالیتهای این معاونت می توان به موارد ذیل اشاره نمود :
تشکیل چارت عملیاتی معاونت فضای مجازی و رسانه که در مجموع بیش از ۱۰۰۰ نفر بصورت مستقیم و غیر مستقیم درگیر این فضا بودند .
طراحی بروشور اطلاعاتی عملکرد و برنامه ها ، کارت ویزیت ، پوستر و بنر های مختلف و متنوع با استفاده از سایت مرجع اعلامی از سوی ستاد مرکز ی انتخابات
ایجاد یک وب سایت رسمی انتخاباتی به آدرس www. smtabriz.ir و بنام ستاد انتخاباتی مرکزی شهرستان تبریز
ایجاد صفحه های پیام رسان اینیستاگرامی به آدرس Raisi.tab@
ایجاد وبلاگ اطلاع رسانی به آدرس www.ebrahim-raeesi.blogfa.com
ایجاد بیش از هزاران کانال واتساپی برای گروه های مرجع
ایجاد ذو سامانه ارسال پیامکی www.peyamak.ir , www.21sms.ir
ایجاد بانک اطلاعاتی مسئولین(ادمین ها ) کانالهای پیام رسان و افراد همکار در اینترنت و فضای مجازی
ایجادکانال تلگرامی رسمی Raisitab@
ایجاد کانال های اطلاع رسانی در سروش ؛ ایتا ، وچندین پیام رسان های داخلی
برگزاری لایوهای اینیستاگرامی در طی دوره تبلیغات انتخاباتی از محل مرکز و محل برگزاری مراسمهای مهم
بازنشرعکس وفیلم و خبردرکلیه کانال های ایجاد شده در پیام رسانها و سایت های خبری و بلاک ها و روزنامه ها و هفته نامه های مهم کشوری و استانی
درج اخبار و گزارشهای تصویری ، محتوی تولیدی مرتبط با انتخابات دکتر رئیسی و خبرهای مربوط به ستاد مرکزی در پایگاههای خبری مشهور از جمله ( ایرنا – ایسنا – تسنیم- خبرگزاری صدا و سیما -مهر نیوز- مشرق نیوز- عصر ایران – شهروند -مهد تمدن- مهد آزادی -آناک پرس -آسا خبر- آپارات- فارس نیوز -آفتاب نیوز -تابناک -دیدار نیوز- شبکه اطلاع رسانی دانا- خبرگزاری دانشجو- فردا نیوز -برخط نیو-زتبریز بیدار- جهان نیوز- باشگاه خبرنگاران جوان- زینو تجارت امین- آخرین خبر -رسانیوز -حلقه وصل- اندیشه معاصر- پایگاه خبری بیستونه و …. )
برگزاری نشست های متعدد با صاحبان نشریات ، مجلات و هفته نامه و روزنامه های معتبر سراسری و محلی از جمله شهروند ،مهد تمدن، مهدآزادی ،آناک پرس ،آساخبر،تسنیم و…
مصاحبه معاونت فضای مجازی در فضای مجازی و رادیو ، جهت گزارش عملکرد برنامه ای آیت الله رئیسی و بیان روشنگری در خصوص برنامه های آتی و عملکرد گذشته و نیز نحوه استفاده صحیح از فضای اینترنت و پیام رسانها
جمع بندی گزارش عملکرد ستاد مرکزی تبریز بصورت مجلد ( همین کتاب )