مدیر صندوق بیمه اجتماعی در استان آذربایجان شرقی از افزایش ۵۳ درصدی بیمهشدگان جدید علاوه بر سهمیه تکلیفی ابلاغ شده در این استان خبر داد. به گزارش صدای آناک به نقل از روابط عمومی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، استان آذربایجان شرقی در تاریخ ۱۶ساله صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر یکی […]
مدیر صندوق بیمه اجتماعی در استان آذربایجان شرقی از افزایش ۵۳ درصدی بیمهشدگان جدید علاوه بر سهمیه تکلیفی ابلاغ شده در این استان خبر داد.
به گزارش صدای آناک به نقل از روابط عمومی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، استان آذربایجان شرقی در تاریخ ۱۶ساله صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر یکی از موفقترین استانها در پوشش بیمههای اجتماعی در میان کشاورزان، روستاییان و عشایر بوده است. محمد نظری مدیر صندوق بیمه اجتماعی در استان آذربایجان شرقی استفاده از رسانههای جمعی مانند تلویزیون را در ارتباطگیری بهتر با جامعه هدف و افزایش میزان موفقیت خود موثر میداند. نتایج پژوهش ملی ارزشها و نگرشهای ایرانیان هم مدعای نظری را درباره اثربخشی رسانهها و به خصوص تلویزیون تایید میکند.
براساس این گزارش میزان اعتماد مردم استان آذربایجان شرقی به صداوسیما نسبت به سایر استانهای کشور میزان بسیار بالایی را نشان میدهد، چنانکه بیش از ۵۳ درصد مردم آذربایجان شرقی نسبت به صداوسیما به میزان زیاد و حدود ۴۰ درصد اعتماد متوسط دارند. بررسی آمارهای دو استان همجوار آن مانند آذربایجان غربی و اردبیل نیز نشان دهنده اعتماد بالای مردم این مناطق به صدا و سیما است. بنابراین استفاده از این ظرفیت مهم در این استان میتواند در دستیابی به اهداف صندوق بیمه اجتماعی کمک کننده باشد.
محمد نظری در مورد سایر اقدامات و برنامههایش در سال گذشته که منجر به تحقق سهمیه تکلیفی برتر و افزایش ۵۳ درصدی آن شد، میگوید: باتوجه به شرایط کرونا و محدودیتهای موجود در سفر به روستاها و دیدار چهره به چهره با مردم سعی کردیم عمده تمرکز خودمان را بر روی فضای مجازی قرار دهیم که مردم نیز بیشتر به آن روی آوردهاند.
همهگیری کرونا با همه پیامدها و محدودیتهایش، اهمیت و ارزش فضای مجازی و رسانهای را هم نشان داد. ظرفیتی که با استفاده از آن میتوان علاوه بر برگزاری جلسات و نشستهای متعدد، اخبار و اطلاعات هدف را به گوش مردم در دورترین نقاط دنیا رساند. مدیر صندوق در استان آذربایجان شرقی در اینباره میگوید: سعی کردیم که از چند کانال خبری استانی که مردم به آن اعتماد دارند نیز استفاده کنیم و اخبار مرتبط با صندوق را از طریق این کانال ها به اطلاع مردم برسانیم. امسال نیز برنامه داریم از این ظرفیتها به شکل هرچه بهتر استفاده کنیم و حتی از برنامههای زنده این فضا و کانالها و صفحهها استفاده خواهیم کرد.
استفاده از همه ظرفیتهای ارتباطی
نظری درباره لزوم بهرهگیری از همه ظرفیت ارتباطی با جامعه هدف هم گفت: ۴۵ درصد کشاورزان ما در تبریز مستقل هستند و با روستاها ارتباط دارند که برکل استان تاثیر میگذارد. علاوه بر آن برخی از رسانههای محلی مانند شبکههای دهیاری، خرد روستایی مختص باغداران و زنان شاغل در صنایع دستی نیز در این راه به کمک ما آمدهاند.
او استفاده از برنامهها و انتشار محتواهای تولید شده ستاد در استان را از دیگر موارد صورت گرفته برای معرفی هر چه بهتر و بیشتر صندوق ارزیابی کرد و افزود: همچنین در سال گذشته با استفاده از شبکه استانی سهند به مناسبت پانزدهمین سالگرد تاسیس صندوق دربرنامههایی داشتیم و عملکرد صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر را در آن تشریح کردیم.
جامعه هدف ۵۰۰ هزار نفری استان
مدیرصندوق بیمه اجتماعی استان آذربایجان شرقی با اشاره به جامعه هدف ۵۰۰ هزار نفری این استان در صندوق بیمه اجتماعی، گفت: از این تعداد ۱۰۰ هزار نفر متعلق به شهرهای زیر۲۰ هزار نفر است. اما درکل از زمان تاسیس صندوق تا به امروز حدود ۲۲۷ هزار نفر جدا از اینکه منفصل هستند یا متصل، در صندوق بیمه اجتماعی استان آذربایجان شرقی ثبتنام کردهاند که از این تعداد ۱۳۴ نفر بیمه شده فعال هستند. او یادآوری میکند: «برخی از بیمهشدگان ۲۲۷ هزار نفری به دلایل مختلف ازجمله انتقال سوابق به صندوقهای دیگر، فوت و یا فعالیت در فصل کار منفصل شدهاند».
نظری درخصوص سهمیه تکلیفی استان آذربایجان شرقی در سال گذشته نیز گفت: درسال گذشته ۱۴ هزار و ۵۰۰ بیمه شده سهمیه تکلیفی ما در سال گذشته بود که توانستیم با رشد ۵۳ درصدی در آن سال درمجموع بیش از ۲۳ هزار بیمه شده جدید داشته باشیم که نزدیک به ۸ هزار بیشتر از سهمیه تکلیفی ابلغ شده است.
به گفته او امسال هم ۳۴ هزار سهمیه تکلیفی داریم که امیدواریم آن را محقق کنیم، در بهار امسال حدود ۴۴۰۰ سهمیه تکلیفی داشتیم که خوشبختانه به آن نزدیک هستیم. مدیرصندوق بیمه اجتماعی استان آذربایجان شرقی تاکید کرد: مردم استان آذربایجان شرقی دیدگاه اقتصادی خوبی دارند و بسیار آیندهنگر هستند و افقهای بلند مدت را درنظر دارند که بیمه ما نیز همین را میطلبد.
نظری درباره بهبود وضعیت کارگزاران صندوق هم توضیح داد: «درگذشته کارگزاران باید شخصیتی حقوقی داشته باشند مانند دهیار و یا اعضای خانههای بهداشت و غیره… گاهی با تغییر دهیاران ما نیز دچار مشکل و بیثباتی در فعالیت کارگزاران بودیم اما بعدا این مشکل حل شد». او درباره شیوه رفع این مشکل افزود: «ما جزو استانهایی بودیم که در کارگروه بیمهای کشور قرار داشتیم و در اصلاح آییننامه صندوق دخیل بودیم، تغییر مفهوم کارگزاران حقیقی از جمله اقداماتی بود که در این کارگروه رقم خورد و امروزه کارگزاران ما مستقل هستند. با کارگزاران مستقل مشکلات قبلی رفع شد».